اعتماد مردم قزوین نسبت به اوقاف در سال های اخیر افزایش یافنه است

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و در جمع مدیران ستادی این اداره کل اظهار داشت: کارکنان و مدیران اوقاف، امانت دار مردم و حاکمیت هستند و در یک حوزه بسیار پر کار و البته مغفول در جامعه فعالیت می کنند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اعتماد مردم قزوین نسبت به اوقاف به دلیل رویکرد حل مسئله این سازمان و حل مشکلات در برخی مناطق، افزایش پیدا کرده است، افزود: در مقوله وقف باید منافع هر ۲ طرف دیده شود و از آنجایی که یک موضوع شرعی است، باید الزامات آن دیده و ضمن رعایت حقوق مردم، همه ما باید پاسخگوی واقف و نیت خیر آن باشیم.

photo_2023-10-02_13-02-58

اعلایی گفت: اگر در حوزه وقف به مردم سخت گیری شود زندگی آنها با مشکل همراه می شود و از طرفی هم تساهل غیر متعارف نسبت به وقف موضوعات شرعی به همراه دارد، به همین دلیل کار در حوزه وقف از پیچیدگی زیادی برخوردار است و بهترین راه در این بخش اقناع مردم است.

استاندار قزوین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اراضی استان قزوین وقفی است و سیاست اوقاف در بهره برداری از ظرفیت موجود می تواند در پیشرفت و تعالی استان به شکل چشمگیری اثرگذار باشد، اضافه کرد: اجازه برای تبدیل به احسن موقوفات، اقدام عاقلانه ای است که منافع مردم و حقوق واقف را مدنظر قرار داده است و می تواند به پیشرفت و تعالی استان در بخش های مختلف کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان در برخی از اراضی وقفی که به بافت روستا الحاق می شود و همچنین پیگیری برای شهرک سازی های جدید، منفعت وقف و مردم را مورد لحاظ قرار داده است و این اقدامات بسیاری از مشکلات استان به ویژه در حوزه مسکن را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: اوقاف قزوین دستاوردهای قرآنی زیادی را در سال های اخیر به دست آورده است که مطلوب ارزیابی می شود ولی با توجه به مظلومیت قرآن و لزوم اهمیت هرچه بیشتر نسبت به قرآن کریم باید در این حوزه  ورود جدی تری صورت گیرد و فرهنگ قرآنی بیش از پیش در جامعه ساری و جاری شود که در این زمینه نقش اوقاف بسیار پررنگ است.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 933603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟