185 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان قزوین آزاد سازی شد

به گزارش رکنا ازقزوین، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری کل استان می باشد.

وی ادامه داد: نگاه دستگاه قضایی در حوزه صیانت از اراضی ملی، مقابله و پیشگیری به موازات یکدیگر است و تلاش می کنیم اقدامات به سمت و سویی هدایت شود که نتیجه مثبت آن در جامعه محسوس باشد.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین افزود: در همین راستا با تلاش همکاران قضایی و دستگاه های متولی در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 185 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از 370 میلیارد ریال آزاد سازی شده است.

شعبانی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون در راستای پیشگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز و صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، 35 بنا و مستحدثات غیر مجاز پس از ابلاغیه های صادره به مالکان و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری های غیر قانونی به اخطاریه های صادره قلع و قمع گردید.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: همچنین در این مدت بر اساس اقدامات انجام شده در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) از تغییر کاربری 894 مورد در استان جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی حریم و بستر رودخانه باید با همکاری دستگاه های متولی صورت بگیرد، گفت: در حال حاضر موضوع آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به طور جدی از سوی دستگاه قضایی استان مورد رصد قرارگرفته و در جهت صیانت از حقوق بیت المال طی ۶ ماه اخیر از 5.86 هکتار از حریم و بستر رودخانه ها رفع تصرف شده است.

شعبانی اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 100 حلقه چاه غیرمجاز با ورود دستگاه قضایی استان قزوین پر و مسلوب المنفعه گردید.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه دست اندازی افراد سود جو به منابع ملی و طبیعی را نخواهد داد و با متصرفان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

منبع : روابط عمومی دادگستری کل

 

کدخبر: 933600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟