آغاز بکار مرکز پیشگیری از سقط جنین در سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، این مرکز به منظور پیشگیری از سقط جنین جنایی راه اندازی شده تا با ارائه مشاوره به والدینی که به جز دلایل پزشکی قصد دارند جنین خود را سقط کنند کمک کنند تا فرزندشان را به سلامت به دنیا بیاورند.

منشی زاده مسئول این مرکز تخصصی با بیان اینکه در این مرکز خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره به زوجین برای تغییر تصمیم سقط جنین انجام می‌شود گفت: در کنار این مرکز تخصصی، مرکز خیریه نفس هم دایر شده  تا اگر خانواده‌ای به علت مشکلات مالی قصد سقط جنین دارد از آن‌ها حمایت شود.

وی گفت: در برخی موارد شاهد بارداری های ناخواسته نظیر دوران عقد هستیم که زوجین تصمیم به سقط جنین و اقدام به آن می نمایند.

10209914_718

منشی زاده در خصوص سقط جنین جنایی این گونه توضیح داد: در مواردی مشاهده شده که پدر و مادر سالم هستند وجنین نیز سالم و بدون مشکل است و والدین بارضایت و علم کامل به عمل سقط اقدام میکنند که به نوعی جرم محسوب می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده شعب مرکز تخصصی نفس تا یک ماه آینده در شاهرود و دامغان نیز راه اندازی شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در خصوص راه اندازی این مرکز گفت: مرکز نفس یکی از نتایج کارگروه بهداشت و سلامت برای جوانی جمعیت است که فعال شده است.

سردار حمید دامغانی در حاشیه بازگشایی مرکز نفس افزود: کارگروه بهداشت و سلامت یکی از 5 کارگزوه فعال شده در خصوص جوانی جمعیت در سپاه سمنان می باشد.

مرکز نفس در مرکز بهداشت سمنان واقع شده است و آماده ارائه خدمات به والدینی است که به هر دلیل برای نگهداری جنین خود دچار تردید و نگرانی هستند.

سمیه قاسمی/سمنان

کدخبر: 933000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟