بهره برداری از واحد تصفیه گازوئیل پتروپالایش اصفهان توسط رییس جمهور

به گزارش رکنا از اصفهان؛ با راه اندازی دو واحد تصفیه گازوئیل در پتروپالایش اصفهان، روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ با ظرفیت هر کدام ۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز تولید می‌شود .

هلدینگ  پتروپالایشمدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از این پالایشگاه بعنوان تنها تولید کننده گازوییل یورو فایو کشور یاد کرد و افزود: پیش از این در این واحد پالایشگاهی روزانه شش میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ برای استفاده در استان تولید می‌شد، که اکنون با رسیدن ظرفیت تولید این محصول به استاندارد‌های روز دنیا، گازوئیل یورو ۵ برای مصرف در ۱۷ استان کشور تولید می‌شود.

دکتر محسن قدیری، با بیان اینکه برای ایجاد ۹۰ درصد این دستاورد از توان بومی دانش بنیان کشور بهره گرفته می‌شود، گفت: ۲۰۰ شرکت ایرانی در ایجاد این طرح مشارکت داشتند.

هلدینگ پتروپالایش اصفهانمدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: ۷۰۰ میلیون یورو در هشت ماه برای احداث این دو واحد هزینه شده که این هزینه به دلیل راه اندازی ۱۶ ماه زودتر از برنامه، ۲۰ همت کمتر از برآورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این واحد از ورود روزانه ۳۰۰ تن گوگرد به هوای کشور جلوگیری می‌شود، گفت:پالایشگاه اصفهان با راه اندازی این دو واحد علاوه بر کسب ارزش افزوده به دلیل ارتقا کیفیت گازوئیل، با تبدیل گوگرد حاصل از تصفیه این محصول به دوازده نوع کود شیمیایی، از این ماده مضر، محصولاتی با ارزش سالانه پنج همت تولید خواهد کرد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 932727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟