زنگ گردشگری در ایلام به صدا درآمد

به‌گزارش رکنا از  ایلام، فرزادشریفی مدیرکل استان روز 5 مهر 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری زنگ گردشگری با حضور جمیل شوهانی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و جذب استانداری ایلام، جوهر نادری فرماندار ایلام، علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان اداره‌کل در محل دبیرستان دخترانه حضرت زینب(س) شهر ایلام به‌صدا درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ضمن تبریک آغاز هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی در آیین نواختن زنگ گردشگری گفت: این استان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خاصی در زمینه گردشگری دارد که باید تلاش کنیم با معرفی این ظرفیت‌ها، استان به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

شریفی با بیان اینکه تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس تقارنی مهم و زیباست، اظهار کرد: این تقارن در حقیقت فرصتی برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، دوران جنگ تحمیلی، رشادت‌ها و فداکاری‌های بی نظیر ملت ایران برای نوجوانان و جوانانی است که جنگ را ندیده‌اند.

او افزود: با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، زیرساخت‌های گردشگری به‌منظور جلب گردشگران داخلی و خارجی در استان تقویت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: با توجه به سابقه تاریخی و کهن ایلام نسبت به سایر استان‌های کشور، این استان از جایگاه گردشگری بالایی برخوردار است و صنعت گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت‌های در حال حاضر جهان است.
شریفی افزود: صنعت گردشگری از قابلیت‌های بسیار زیادی در ایجاد اشتغال برخوردار است، صنعت در صورت اتخاذ تدابیر و سیاست‌های مناسب می‌تواند به منبع درآمد سرشاری برای مناطقی که از مناظر طبیعی و آب و هوایی مطلوبی برخوردارند تبدیل شود و قابلیت‌های آن‌ها را به فعل درآورد.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 932643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟