اعلام آمادگی برای احداث پردیس سینمایی در یاسوج

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره  فیلم کوتاه سینمای جوان اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد نگاه ما به سمت پرورش فرهنگ وهنر است لذا باید زیر ساخت های لازم فراهم شود.

اسماعیلی با بیان اینکه شهرهای بالای ١٠٠ هزار نفر باید سینما داشته باشند، افزود: به محض تامین زمین پردیس سینمایی در شهر یاسوج در سریع ترین زمان ساخته می شود.

وی با بیان اینکه مهم ترین بخش جشنواره سینمای جوان دنا دفاتر انجمن سینمای جوان است، ابراز کرد: ١٨٠ میلیارد تومان به دفاتر انجمن اختصاص می یابد که بتوانند نوسازی جدی را در زمینه تجهیزات به صورت جدی انجام دهند.

 

  جشنواره سینمای جوان

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه سینمای جوان با شرکت استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، خراسان شمالی، همدان، خوزستان، لرستان، فارس، مرکزی و ایلام در یاسوج برگزار شد.

درخشان با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش عکس و فیلم برگزار شد، افزود: یک هزار و 28 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ٧٩٠ دقیقه فیلم کوتاه از سوم تا ششم مهر ماه اکران و مورد توجه هنر دوستان قرار گرفت .

درخشان در ادامه با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به نسبت استان های پهناور کشور سرشار از چهره های ناب فرهنگی و هنری در جشنواره های ملی و بین المللی است، عنوان کرد: سینما دغدغه جدی مردم می باشد و مخاطب سالن فعلی اداره ارشاد را به عنوان یک سالن سینما نمی پذیرد.

جشنواره سینمای جوان یاسوج

در پایان این آیین در بخش عکس  از محمد دانشور بیری برای ییلاق سرد از شیراز، مریم ایزدپناه با خانواده ما از یاسوج، سید مهرداد شریفی برای آینده از مرکزی،صمد قربان زاده برای بهترین فوتومنتاژ ازارومیه، حمید رضا حمزه پور برای مجموعه خانه امن عنوان اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش بهتربن فیلم محمد طالبی برای تقش زیگلر از ارومیه، در بخش فیلمنامه نویسی اقتباسی صمد قربان زاده برای شکوه دور از ارومیه، در بخش صدای فیلم هادی ساعدی محکم از مهاباد برای فیلم شکار،مسعود دولت یاری از همدان برای صداگذاری فیلم پویانمایی لاخ ، محمد دانشور بیری از شیراز برای فیلم حدس فروشنده و سروش البخشی از آبادان برای فیلم برادران آب تنی موفق به کسب جایزه شدند.

در بخش بازیگری نیز شاناز خلفی از دهدشت برای بازی در فیلم داستانی ننه خُضیره، محمد جواد آرمان مهر و سید حسین آزادی برای فیلم مستند بازگشت فلامینگو ها از شیراز، علیرضا فرجیان برای موسیقی فیلم پویانمایی لاخ از همدان موفق به دریافت لوح افتخار شدند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 932559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟