برگزاری یادواره‌ها موجب کشف و پرورش استعدادهای ادبی و فرهنگی در استان

به گزارش رکنا از  ایلام، با فرارسیدن هفته‌ی دفاع مقدس، سمیه حیدری‌ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با هدف جلب حمایت از برگزاری برنامه های فرهنگی با روح الله قیطاسی، معاونت فرهنگی سپاه امیرالمؤمنین دیدار و گفتگو کرد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ضمن خوش آمد گویی، در این دیدار با تشریح اهداف کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، بر مشارکت بین سازمانی با هدف هم افزایی بیشتر، تأکید کرد.

حیدری در خصوص فعالیت‌های اداره کل کتابخانه ها در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: در دو سال گذشته یادواره « طلوع سرخ»، با محوریت شهادت و رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، پاسداشت شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی ایران برگزار گردید که نویسندگان و شاعران برجسته و شاخص استان، آثار را داوری کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در ادامه این دیدار گفت: تنوع فرهنگی و سلایق گوناگون فکری از شاخصه های فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز ما است و این موضوع ظرفیت بزرگی برای رشد و توسعه است.

در ادامه این دیدار روح الله قیطاسی، معاونت فرهنگی سپاه امیرالمؤمنین بیان کرد: هر فعالیتی که در راستای علم و فرهنگ باشد باقیات الصالحات است.

وی اضافه کرد: جامعه باید به سمتی پیش برود که کتاب بعنوان یک هدیه اصلی در دیدارها و مناسبت ها استفاده شود. کار فرهنگی یک کار اغنایی است. اگر کودکان و نوجوانان را به سمتی سوق دهیم که بتوانند تفکر فرهنگی را در اولویت قرار دهند، باعث پیشرفت جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به رسالت فرهنگی کتابخانه‌ها، امیدواریم جلسات و کارگاه‌های سواد رسانه ای، مسائل اجتماعی و ... با همکاری هردو سازمان برگزار گردد.

قیطاسی در پایان از کتابخانه سیار و کتابخانه مرکزی بازدید و بسته های فرهنگی-مذهبی را به رسم یادبود به کتابداران اهدا کرد.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 931985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟