نصب ۶۰ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی  لرستان / درخواست تامین اعتبار جهت حذف نقاط حادثه‌خیز

به گزارش رکنا از لرستان، صبح امروز جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان لرستان با حضور محمدعلی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، مهندس شاکرمی مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان ، مهندس شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان و دیگر اعضای عضو این شورا برگزارشد.

شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در این جلسه اظهار کرد: استان لرستان در مجموع  ۸ هزار کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی می باشد و  از این مقدار نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر آن  هنوز خاکی و آسفالت نشده است.  

وی ادامه داد: اداره کل راهداری استان در سال گذشته با آسفالت ۱۷۱ کیلومتر  راه روستایی رتبه دوم کشور را در این حوزه کسب کرد ، همچنین در گذشته در مجموع  ۱۲۰ کیلومتر نیوجرسی در طول راه های استان نصب شده بود،‌که با برکات دولت سیزدهم در ۶ ماهه نخست سال جاری  ۶۰ کیلومتر نیوجرسی جهت ایمن سازی مسیر نصب شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اضافه کرد: ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی استان شناسایی شده است که از این مقدار  امسال ۲۲ نقطه آن جهت رفع، تعریف شده است. درخواست داریم در این سفر  این ۲۲ نقطه به ۳۰ نقطه ارتقا یابد و اعتبار آن از طریق وزیر تامین گردد. 

شیروانی بیان کرد: باتوجه  مسائل و مشکلاتی که رانندگان در تامین قطعات مصرفی دارند ، انتظار داریم وزارت خانه تدابیری جهت تامین قطعات ، روغن مصرفی و نوسازی ناوگان حوزه حمل و نقل به شکل دولتی بخصوص برای استان لرستان انجام دهند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 931970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟