شاخص‌های توسعه اردبیل پایین‌تر از متوسط کشوری است

به گزارش رکنا از اردبیل، عاملی اظهار کرد: استان اردبیل در شاخصه‌های توسعه حتی از متوسط کشور عقب مانده و ما انتظار داریم در دولت سیزدهم این عقب‌ماندگی‌ها جبران شده و به متوسط کشوری دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در حالی که این استان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد، اما به نظر می‌رسد در طول تاریخ به عمد عقب نگه داشته شده در حالی که توانمندی این استان در حوزه‌های مختلف برای همگان آشکار و روشن است.

استاندار اردبیل گفت: نه تنها در زیرساخت‌ها بلکه در شاخص‌های اقتصادی و سرانه درآمدی نیز مردم این استان در پایین‌ترین سطح قرار دارند و حتی نصف متوسط درآمد کشور در این استان مشاهده نمی‌شود.

عاملی افزود: برای زدودن این چهره فقر و محرومیت ایجاد زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف بسیار مهم و اساسی است و از همین روز اجرای این پروژه‌ها می‌تواند مسیر توسعه را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تخصیص ۱۴ میلیون متر مکعب گاز برای این استان با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یک حرکت تحول‌آفرین خواهد بود چرا که به اندازه بودجه یک ساله این استان در این پروژه سرمایه گذاری به نفع استان اردبیل انجام می‌شود.

عاملی اضافه کرد: یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه در شمال استان در حال اجرا است که ما بخش محدودی از آن را واگذار کردیم و واگذاری سایر بخش‌ها نیازمند تأمین گاز است که امیدواریم علاوه بر اردبیل، گاز پایدار به شمال استان برسد.

 

کدخبر: 930787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟