اردبیل میزبان ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی کلانشهر‌ها می‌شود

به گزارش رکنا از اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی گفت: ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها و دومین اجلاس مشترک حوزه سیاست‌گذاری و اجرا با محوریت شهر‌های ایمن، پایدار و همه شمول به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ۲ روز روسای کمیسیون‌ها و معاونین شهرسازی و معماری شهر‌های مراکز استان‌ها و مسئولانی از دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای رفع چالش‌ها، همفکری و تضارب اندیشه و انتقال تجربیات ارزشمند و ارائه راهکار مناسب در ارتقای کیفیت زندگی شهری گرد هم می‌آیند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: سه موضوع اصلی این اجلاس شامل ایمنی، پایداری و همه شمولی که به‌عنوان محور اجلاس انتخاب شده رویکردی نوین به منظور دسترسی به فرصت‌های مناسب و حقوق برابر و مشارکت همه آحاد جامعه شهری است و این موضوعات در جلسات تخصصی در کنار مسائل و چالش‌های شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سید هاشمی اظهار کرد: قرار است در این اجلاس مشکلات و نارسایی‌های شهر‌ها مطرح و درباره رفع این مشکلات از نظرات کارشناسان و اعضای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی استفاده شود.

وی بازدید روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی از طرح‌های در دست اجرای شهرداری اردبیل، طرح‌های بازآفرینی شهری، بافت‌های فرسوده شهری، فضای سبز و طرح‌های عمرانی شهر را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این اجلاس ذکر کرد.

 

کدخبر: 930605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟