تشکیل جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان هشترود ب

به گزارش رکنا از هشترود ؛  شتابی وش معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان هشترود در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان خاطر نشان کرد: هدف از مدیریت انواع پسماند ها، از جمله زباله های شهری حمایت از محیط زیست، حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از ایجاد بو و فضای نامطبوع در محیط، با استفاده از یک شیوه صحیح و اصولی می باشد، لذا مصوبات این جلسه و اجرای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در مساله پسماند بحث فرهنگ سازی است افزود: فرهنگ سازی در این زمینه می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را به حداقل برساند ولی متاسفانه تا کنون در این خصوص اقدامات موثری صورت نگرفته است.

شتاوی وش  بیان کرد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در خصوص مدیریت پسماند وظایف مشخصی دارند و همه دستگاه‌های عضو باید به وظیفه خود عمل کرده و با همکاری هم در خصوص مدیریت پسماند شهرستان تلاش نمایند.

وی اظهار داشت: دستگاه های ناظر با افرادی که نخاله ها را در مکان هایی غیر از سایت های معرفی شده توسط شهرداری ها رها می کنند برخورد نمایند و خودرو های متخلف می بایست توقیف و اعمال قانون شوند.

معاون فرماندار  متذکر شد: شبکه بهداشت مکلف است زباله‌های مطب‌ها، آزمایشگاه و بیمارستان‌ها را جمع آوری و دفع کند.

وی هشدار داد: اینکه مطب‌ها زباله‌های خود را داخل سطل زباله‌های شهر می‌اندازند غیر قانونی بوده و شبکه بهداشت در این راستا باید با متخلفان برخورد کند.

شتاوی وش  در پایان گفت: چنانچه فرهنگ تفکیک و جداسازی زباله در خانواده‌ها درونی و نهادینه شود در مقیاس بزرگتر در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد، استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها در ابعاد گوناگون بسیار ضروری به نظر می رسد.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 930506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟