در شناخت اربعین برای جهانیان، مسئولان مدیون رسانه های استان ایلام هستند

به گزارش رکنا از ایلام: سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا سه هزار شهید استان ایلام گفت: شهدا با گوشت و خون خود از مرزهای میهن اسلامی دفاع کردند و نباید جان‌فشانی این عزیزان به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی است برای گرامیداشت  رشادت‌های شهدا و ضروری است  دراین‌رابطه با برگزاری برنامه‌های مختلف این رشادت‌ها به جوانان امروزی و نسل‌های آینده انتقال داده شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام با اشاره به این‌که هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است، ادامه داد: بیش‌از ۱۹ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در راستای گرامیداشت یادشهدااجراء خواهد شد.

  این مقام نظامی افزود: دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان ایلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلابی است و سپاه استان مسئولیت اجرای این برنامه‌ها را برعهده خواهد داشت.

این مقام نظامی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، برگزاری رزمایش رهروان شهدا، سرکشی از هزارو ۲٠٠ خانواده شهدا وبرگزاری رژه سراسری نیروهای مسلح در روز جمعه هفته جاری هم‌زمان با سراسر کشور از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته دفاع مقدس است.

فرمانده  سپاه ایلام تصریح کرد: همچنین حضور در صدا و سیمای مرکز ایلام، برنامه فرمانده گروهان از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این هفته می‌باشد.

  وی  در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش بزرگ اربعین در استان ایلام اشاره کرد و گفت:  این همایش در استان ایلام هرساله باشکوه‌تر از سال اول قبل اجرا شده و رسانه های  این استان نقش بسزایی در این مهم را داشته‌اند.

  وی تصریح کرد: مهران به‌عنوان اصلی‌ترین مرز اربعین در کشور در چشم تمام رسانه‌های کشور به‌طور چشمگیری نمود پیدا کرد و شناخته شد.

سردار شاکرمی گفت: تحریم‌های دشمنان هیچ تأثیری در روند فعالیت‌های سپاه و دیگر نهادهای تحریم شده نخواهد داشت.

وی افزود: استان ایلام از همان روزهای اول انقلاب در نگاه منافقین بوده و همواره در کانون توجه دشمنان  قراردارد  اما مردم ولایت‌مدار این استان با بصیرت خود هیچ‌گونه اجازه دسترسی منافقان به یک وجب از خاک این استان را نداده‌اند.

سردار شاکرمی گفت:  مرز استان ایلام با توجه به این مهم در حوزه عتبات هم‌جواری با کشور عراق است از امن‌ترین مرزهای کشور به شمار می‌رود.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 930452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟