حضور بیش از 40 کشور در سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک ونوجوان/ استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان از داوری و خبرنگاری
حجم ویدیو: 5.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مجید زین العابدین ،دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این آیین اظهار داشت: نمی‌توانم خوشحالی خودم از اینکه جشنواره فیلم و کودک و نوجوان بعد از 4 سال دوباره به اصفهان زیبا و بزرگ برگشته است، پنهان کنم. همانقدر که بچه‌های اصفهان از بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان خوشحال هستند، ما هم خوشحالیم و امیدواریم با همدیگر خوشحالی مضاعف و بیشتری برای برگزاری این جشنواره داشته باشیم.

جشنواره فیلم کودکوی افزود: مهر همیشه برای بچه‌های ایران یک مفهوم بزرگ و زیبا و سرشار از شادی، نشاط، امید و سرزندگی دارد، اما مهر برای بچه‌های اصفهان یک شادی مضاعف دارد زیرا سال‌های سال نزدیک به 40 سال است که علاوه بر بهار علم و تحصیل برای بچه‌های ایران زمین، برای بچه‌های اصفهان بهار هنر، سرزندگی، سینما و خیال پردازی سینما است. شما می‌دانید پروانه‌ها همیشه فصل بهار پرواز می‌کنند اما بچه‌های اصفهان  به بچه‌های ایران این پیام را دادند که پروانه‌ها در ماه مهر هم می‌توانند در خیال بچه‌ها پرواز کنند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان با اشاره به استقبال نوجوانان اصفهانی از طرح خبرنگار و داور کودک و نوجوان جشنواره تصریح کرد: بچه‌های اصفهان خیلی چشم انتظار جشنواره بودند و در بخش داوری 835 نفر و در بخش خبرنگاری 377 نفر ثبت نام کردند و نشان از اشتیاق بسیار بالای کودکان و نوجوانان از این جشنواره است.

دبیر جشنوارهزین العابدین با اشاره به شرکت بیش از40 کشور در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و همدلی خوب مسئولان اصفهان جشنواره پرشور و نشاطی داشته باشیم، علاوه بر اینکه ما ذوق و شادی داریم که این نشاط از قاب سینما و فیلم چه کوتاه چه بلند سینمایی به دید بچه‌ها عرضه می‌شود و امید است اصفهان مجددا در حوزه فرهنگ و هنر فعال و قوی حاضر شود که هنرمندان ما بتوانند برای سینما کودک گام رو به جلویی بردارند و در این حوزه تولید اثر کنند تا سینمای کودک ما رشد کند.

وی ضمن تقدیر از مسئولان و هنرمندان برای همکاری در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: نباید فراموش کنیم بزرگان ما یک روزهایی مثل امروز شما بودند و تلاش کردند که ما یک ایران قوی بسازیم، امروز همه ما باید تلاش کنیم با اخلاق، آگاهی و امید بتوانیم ایران را قوی بسازیم که هم خودمان بتوانیم استفاده کنیم هم بچه‌های فردا به تلاش امروز ما ببالند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان افزود: همه مسئولان در ستاد در تلاش هستند که جشنواره را از شکل موسمی و فصلی خارج کنیم و به صورت مستمر در اصفهان برگزار شود. همچنین تلاش می‌کنیم المپیاد فیلمسازی قوام بیشتری داشته باشد و در مدت بیشتری برگزار شود و به چشنواره سال آینده متصل شود. امیدواریم سال آینده بتوانیم اعلام کنیم نماد برگزاری جشنواره یک هفته است اما یک سال در اصفهان پابرجا و فعال است. باید به سمت برویم که جشنواره سالانه در اصفهان برگزار شود و از طریق ارتباط مستمر و موثری که با بچه‌ها ایجاد می‌کنیم بتوانیم به جشنواره روندی فعال در طول سال بدهیم و یک هفته جشنواره تجلی تلاش یکساله باشد.

وی در خصوص پوستر سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان تصریح کرد: پوستر امسال را از بین طرح‌های مختلفی که ارائه شد و با مشورت کارشناسان در حوزه گرافیک نهایی کردیم. تلاش کردیم که از رنگ آبی که در معماری ایرانی- اسلامی رنگ هویتی و با اصالت است در پوستر استفاده شود که با عقبه تمدنی و فرهنگی و با معماری ما در ارتباط است. البته به دلیل اینکه خواستیم تنوع رنگی داشته باشد از رنگ‌های دیگر نیز استفاده کردیم . پوستر در حقیقت خیال پردازی و امید بچه‌ها را نشان می‌دهد. همچنین نمادهای معماری اصفهان نیز در پوستر دیده شده است.

برنامه محله محور مدنظر جشنواره است

کمال حیدریهمچنین کمال حیدری،رئیس سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم نسبت به برگزاری این جشنواره به همکاری نهادهای مختلف ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان بعد از 35 دوره برگزاری امروز به بلوغ خیلی خوبی رسیده و باید کارهای مثبتی را در این زمینه رقم بزنیم که امیدوارم خدا این توفیق را به مسئولان برگزاری جشنواره بدهد، زیرا جامعه خیلی منتظر یک فرصت شادی و نشاط است و جشنواره می‌تواند این بستر شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کند و این امر به دست تک تک مسئولان برگزاری رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به رویکرد محله محوری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان افزود: امری که در جشنواره امسال بیش از پیش مدنظر است برنامه‌های محله محور است، که بتوان از این طریق فضای شور و نشاط را به همه محلات مخصوصا اصفهان و حتی محلات تمام ایران عزیز و محلات کم برخوردار ببریم، زیرا جشنواره فیلم کودک و نوجوان متعلق به تمام کودکان و نوجوانان ایران و جهان است و امیدوام در بحث رسانه‌ای بتوانیم این فضا را ایجاد کنیم و به اهداف مدنظر برسیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: نکته اصلی فرمایشی از امیر مومنان علی(ع) است که فرمودند «دل نوجوان مانند زمین خالی است، هر آنچه در آن انداخته شود، می‌پذیرد.» و هیچ چیز بهتر از این نیست که ما بتوانیم از طریق هنر مسیر تعلیم، تربیت و رشد نوجوانان را رقم بزنیم زیرا زبان هنر هیچوقت فراموش شدنی نیست و امیدوارم با برنامه‌ریزی که شده بتوانیم با کمک هنرمندان به خصوص هنرمندان اصفهان که در سالیان گذشته خیلی خوب درخشیدند و بستر مناسبی برای عرصه فعالیت آنها ایجاد شد برنامه المپیاد فیلمسازی که پیش‌بینی شده را پیش ببریم و دستاوردهای برگزاری این جشنواره را شاهد باشیم و برای سال آینده اتفاقات بسیار بهتری را رقم بزنیم.

حیدری با بیان اینکه امیدواریم با همکاری فیلمسازان، خبرنگاران و هنرمندان یک هفته ماندگاری را برای اصفهان داشته باشیم، اضافه کرد: مناسبت‌ها و برنامه‌های خوبی در مهرماه پیش رو است، از آغاز آن با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، جایزه مصطفی(ص) و جایزه نوبل اسلامی اندیشمندان جهانی که بزرگترین افتخار را برای اسلام در جهان آفریدند، همگی در همین ماه است اما جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان زیباترین اتفاق است و نگاه همه به این جشنواره است، زیرا همه خانواده‌ها وجودشان را تقدیم فرزندان‌شان می‌کنند و تلاش می‌کنیم مسیر آینده با بستر جشنواره بسازیم و جامعه پویاتر و با نشاط‌تری داشته باشیم و امید را به جامعه تزریق کنیم.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 930001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟