طرح یاریگران زندگی در روستا‌های اردبیل در حال اجرا است

به گزارش رکنا از اردبیل،  دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله‌سوار گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف مسئولیت‌پذیری اهالی روستا، دهیاران، بزرگان و ریش‌سفیدان در برابر معضلات اجتماعی به‌ویژه مواد مخدر اجرا می‌شود.

اکبر منتظر اعتیاد و مواد مخدر را از مهم‌ترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و افزود: هدف دیگر از اجرای این طرح پیشگیری و اطلاع رسانی سوء مصرف مواد مخدر به شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل ایجاد حساسیت اجتماعی، آگاهی بخشی و ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط در روستا‌ها را از دیگر اهداف اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در روستا‌های استان اردبیل ذکر کرد.

منتظر با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: برای مقابله با پدیده مصرف مواد مخدر و اعتیار در استان باید محله به محله اقداماتی انجام شود و خانواده‌ها و مناطق آلوده شناسایی و از شهروندان به‌ویژه جوانان و دانش‌آموزان محافظت شود تا به آن‌ها آسیب وارد نشود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با تاکید بر لزوم مبارزه علمی با این پدیده اظهار کرد: برای مبارزه علمی و موثر با مواد مخدر باید تجهیزات به روز باشد در عین حال باید توجه داشت که این تجهیزات به همراه نیروی انسانی متعهد و توانمند کارایی و تاثیرات لازم را دارد.

منتظر یادآور شد: باید در کنار تجهیزات به روز بر روز تامین و تربیت نیروی انسانی توانمند سرمایه‌گذاری شود کما اینکه حضور نیروی انسانی آموزش دیده نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر داشته است و نتایج بهتری به دست آمده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر نقش‌آفرینی دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی و تکالیف آن‌ها در مبارزه با این پدیده گفت: مبارزه موفق و کارآمد با مواد مخدر مستلزم اتخاذ رویکردی همه‌جانبه و جامع به مساله است.

منتظر خاطرنشان کرد: علاوه بر این صدور احکام قاطع و قوی از سوی دستگاه قضایی می‌تواند نقش موثری در مقابله با مواد مخدر داشته باشد و این آرا باید گلوگاه‌های اقتصادی روند توزیع و شیوع مواد مخدر را هدف قرار دهد.

 

کدخبر: 929692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟