مدیر آموزش و پرورش منطقه هشترود سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان هشترود بود.

به گزارش رکنا از هشترود؛  مدیر آموزش و پرورش هشترود ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶هزار شهید دانش آموز و ۵هزار معلم شهید ، آبادانی، آزادی، امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون خون شهدا دانست که با غیرت و اراده ای پولادین دفاع از حریم ایران را وظیفه خود دانسته و آن را برای متجاوزین دست نیافتنی کردند و حال وظیفه ماست که نسبت به میراث شهدا ادای دین کنیم .

جعفر بصیری  با بیان اینکه تربیت انسان های متعهد،متخصص ، مسئولیت پذیر ، متدین و توانمند اولویت اصلی آموزش و پرورش است افزود: از زمانی که مقام معظم رهبری خواستار ایجاد تحول بنیادین در بطن نظام آموزشی و پرورشی کشور شدند و به دنبال آن سندی تحت عنوان سند تحول بنیادین نگارش شد وظیفه سنگین تربیت نسل تمدن ساز بر عهده ی مدیران و معلمان گذاشته شد که با ایجاد مدرسه اثربخش در راستای رسیدن به حیات طیبه تحقق خواهد یافت.

وی  دانش آموزان را بزرگترین سرمایه های آینده کشور دانسته افزود : دانش آموزان سرشارترین سرمایه و ذخیره آینده ی ملت هستند که آینده کشور با دستان توانمند همین دانش آموزان که در مکتب معلمان انقلابی آموزش و پرورش یافته اند  ساخته خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش هشترود به ارائه گزارش عملکرد در خصوص پروژه مهر پرداخته و آن را از مهم ترین و بزرگترین کارهای آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: هدف اصلی این پروژه، آماده سازی مدرسه برای شروعی دیگر و آغاز مهری پر از مهربانی و شادابی برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی است که با این آغاز معلمان دانش و آگاهی را با ندای محبت خود به دانش آموزان خواهند آموخت

جعفر بصیری با خاطر نشان کردن اینکه برای رسیدن به هدفی مطلوب در آغاز سال تحصیلی، تمام نهاد ها و ادارات باید همیار و همکار آموزش و پرورش باشند افزود : امسال پروژه مهر با نام و یاد و خاطرات ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی شروع خواهد شد که تقارنی بسیار مبارکی است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت هشترود از آغاز سال تحصیلی جدید با ۷۱۶ همکار فرهنگی و ۸۳۹۲ دانش آموز در ۴۴۲ کلاس درس خبر داده افزود: از این تعداد ۴۱۲۲ دانش آموز پسر و ۴۱۲۲ دانش آموز دختر هستند که در ۱۳۹ مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت.

بصیری تراکم کلاس های دوره ابتدایی و متوسطه اول را ۲۷ نفر ، متوسطه دوم ۲۶ نفر و فنی حرفه ای و کاردانش را ۱۰ نفر اعلام کرده و گفت : در راستای اجرای سیاست تحکیم خانواده با انتقال ۶۲ نفر معلم که ۴۵ نفر از آنان از منطقه هشترود به مناطق دیگر انتقال یافتند موافقت شد و به حمدالله در آغاز سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

این مقام مسئول از افزایش ۹ درصدی ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی خبر داده افزود: تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس غیردولتی شهرستان هشترود ۷۴۲ نفر می باشد که در ۷ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل خواهند بود.

جعفر بصیری همچنین به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در منطقه هشترود اشاره و تصریح کرد: در راستای سیاست های وزارت آموزش و پرورش و ایجاد امکان ثبت اعتراضات رتبه بندی ، این درخواست همکاران در ستاد منطقه ای مورد رسیدگی قرار گرفت که ۹۰ درصد اعتراضات ثبت شده منجر به افزایش رتبه شده و احکام نهایی به مرور صادر خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش هشترود از طرح های در حال احداث آموزش و پرورش منطقه نیز نامبرده و با تاکید بر تمرکز مجموعه بر اتمام این طرح ها گفت : مدارس روستاهای خراسانک ، قویون قشلاقی، تالش کندی ، آغ داغ ، خلیفه کندی ، بره ده ، باباکندی، دیزج علیقلی بیگ ، سالن ورزشی روستای ذوالبین، دامناب و شهرک فرهنگیان در حال احداث بوده و مدارس روستاهای علی آباد ، زاویه ، جیران درق و مکتو در محله کلنگ زنی می باشند .

در پایان مدیر آموزش و پرورش هشترود ضمن تقدیر از مردم فرهنگ دوست منطقه ، آمادگی همه جانبه آموزش و پرورش هشترود و مدارس، برای آغاز سال تحصیلی جدید و استقبال از دانش آموزان عزیز در اول مهرماه اعلام کرد و از اولیا محترم درخواست نمود نهایت همکاری را با مسئولین آموزش پرورش و مدیران مدارس داشته باشند.

اسماعیل رحیمی /هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 928937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟