خدمت‌رسانی شایسته شهرداری نجف‌آباد به زائران اباعبدالله الحسین(ع)

به گزارش رکنا از اصفهان؛ عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد ضمن تسلیت ایام اربعین به سوگواران آل الله در گزارشی مجموعه فعالیت های خادمین اهل بیت علیهم السلام در مدیریت شهری نجف آباد در حوزه های خدمات شهری، فرهنگی، هنری و اجتماعی، حمل و نقل و خدمات، رسانه و ارتباطات،  ایمنی و آتشنشانی و ..  را اعلام نمود.

امامی با اشاره به دایربودن موکب های نجف آباد در شهرهای زیارتی کشور عراق مانند (موکب یادبود شهید حججی و 2500 شهید ، حضرت فاطمه زهرا(س) یادبود شهدای یزدانشهر ، حضرت زینب کبری(س) ،موکب علمدار کربلا، موکب حضرت زینب (س) رهروان شهدای ویلاشهر، موکب حضرت صدیقه کبری (س)، موکب عقیله بنی هاشم و ... ) و ارائه خدمات شایسته به زائرین حسینی، از مشارکت خیرین مذهبی فرهنگی شهر در تهیه اقلام و موارد خدماتی و کمک به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی و مراسمات این ایام خبر داد. وی اجرای نمایش خیابانی عمود ۱۴۵۲ در موکب های نجف آباد برپا شده در نجف و کربلای معلا و حضور تیم های تخصصی پوشش خبری و مستندنگاری فعالیت موکب های شهرستان در شهرهای زیارتی و تهیه مستند و گزارش تصویری حرفه ای جهت پخش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه برنامه باغ شهر صفوی مرکز اصفهان و پوشش تصویری اقدامات صورت گرفته در قالب های تصویر، قاب استوری و پست در رسانه جریان شهر و.. را از عمده موارد حوزه فرهنگی، هنری و ارتباطات دانست.

 شهردار نجف آباد خاطر نشان کرد جهت ارتباط دو سویه با زائرین اربعین مسابقات "روایتگر عاشقی شو" در بخش خاطرات و دلنوشته های این سفر به صورت عکس، پوستر و یا دلنوشته و  مسابقه  "مسیر عاشقی"  با محوریت عکاسی از زیبایی های سفر اربعین مانند زیارت، مسیر پیاده روی، خدمات موکب های نجف آباد، نمازهای جماعت، کودکان در اربعین، کوله نوشته ها، عکس سلفی و .. و نمایش خیابانی کفش ها حرف می زنند ویژه مناطق پنج گانه شهری طراحی و اجرا شده است.

عبدالرسول امامی از  اعزام تجهیزات و امکانات مانند یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری، یک دستگاه خودرو آتش نشانی و ۴ دستگاه سرویس بهداشتی سیار  به مرز چذابه جهت خدمت رسانی به زائران در مراسم اربعین سرور وسالار شهیدان در قالب حوزه اقدامات معاونت خدمات شهری، ۴ دستگاه اتوبوس و ۱۶ دستگاه ون از ناوگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نجف آباد در حوزه حمل و نقل و تهیه اقلامی مانند کپسول آتش نشانی، جارو فراشی ، سطل زباله پدالی، پلاستیک زباله و.. و اهداء هدایای فرهنگی نظیر  زیارتنامه اربعین، پیکسل شهداء، سربند، بادکنک، و ... در حوزه خدمات به موکب ها یاد کرد که توسط کمیته های فعال مجموعه مدیریت شهری نجف آباد در برپایی هرچه باشکوه تر این همایش جهانی نقش آفرینی کردند.

امامی از برگزاری و فضاسازی مسیر پیاده روی اربعین جاماندگان این سفر معنوی در مناطق پنج گانه شهری در روز اربعین به عنوان دیگر اقدام مجموعه مدیریت شهری با مشارکت هیئات مذهبی و موکب های شهری خبر داد که طی آن شهروندان از مسیرهای تعیین شده به سمت مساجد، اماکن مذهبی و زیارتگاه های شهدای گمنام مناطق ضمن تجدید میثاق با خون شهید کربلا در امر معنوی این حرکت جمعی حاضر شدند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 927100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟