۸۳۷ اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی "چلچراغ" در لرستان ارسال شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ منصور احمدی در این باره اظهار کرد: باتوجه به محدود بودن زمان ارسال اثر در یک ماه، اما سوگواره با استقبال کم‌نظیر هنرمندان لرستانی همراه بود.

وی با اشاره به حضور پرشور نوجوانان و جوانان در سوگواره افزود: آثار توسط گروه های تخصصی شامل پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر در هر شهرستان بعنوان دبیرخانه هر بخش داوری و افراد برگزیده به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند.

وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی در ۱۴ بخش فراخوان شد و هر شهرستان مسئولیت اطلاع‌رسانی و داوری آثار خود را بر عهده داشت همچنین یکی از ویژگی‌های سوگواره، هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، جبهه فرهنگی استان و کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

احمدی با اشاره به اینکه بیستم شهریورماه جاری مراسم اختتامیه سوگواره چلچراغ برگزار می‌شود گفت: بخش رویدادهای مردمی اربعین تا یک مهر بدلیل اینکه سفرهای اربعین در حال انجام است ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این رویداد بر فرآیند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات فرهنگی و هنری، اولویت دادن به کنشگران مردمی در فضای مجازی، ،هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی و نقش دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستان‌ها در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی تاکید شده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 926969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟