دولت تمام فعالیت های خود را با الگو گیری از مراسمات اربعین مردمی سازی کند

به گزارش رکنا از اردبیل، حجت اسلالم شیرعلیپور امام جمعه شهرستان سرعین در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به حماسه اربعین و برخی درس های آن گفت :  نقش بزرگ ، وسهم اول و اصلی و اصیل، در خلق این حماسه بزرگ قطعا به عنایت الهی و وعده‌های لایتخلف حضرت حق و طهارت و قداست خون پاک و مظلومیتِ سید و سالار شهیدان و قیام الهی او و یاران پاکش برمی‌گردد. شعله‌ای که نه سرد می‌شود و نه فرومی‌خوابد بلکه سال به سال گرم‌تر و فروزان‌تر می‌گردد.

وی افزود علیرغم همه تبلیغات مسموم دشمن و برخی عوامل داخلی او، بار اصلی اقامه عزای حسینی و بزرگداشت اربعین حسینی برعهده مردم است.

امام جمعه سرعین یادآور شد نقش بعدی برنامه‌ریزی خوب حاکمیت اسلامی در قالب وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و نهادها برمی‌گردد. حقیقت این است که طراحی و برنامه‌ریزی‌های دولت و دستگاه‌های تابعه و دیگر نهادهای حاکمیتی خصوصاً فراجا و دستگاه‌های امنیتی و نیز وزارتخانه‌های مختلف و مسئولان استانی و شهرستانی قابل تقدیر است.

 وی گفت : مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در همه سطوح تسهیل‌سازی و تنظیم گری است و تلاش برای ترسیم راهبردها و یافتن راهکارهای خلاقانه و مبتکرانه توسعه و تعمیق هوشمندانه "مردمی‌بودن" و "مردمی‌ماندن" راهپیمایی اربعین است و دولت باید تمام فعالیت های خود را با الگو گیری از مراسمات اربعین و حضور مردم در تمامی امور، مردمی سازی کند.

وی یادآور شد ،من در کربلا بودم به من پیام هایی می آمد که خبر از گلایه مندی مردم در خصوص کم مقدار بودن برنامه های اربعینی داشت ادامه داد  اگر واقعا این گونه است که میفرمایید من خود نیز گله مندم از مردم و مساجد و هیات و روحانیت و مادحین اگر برنامه ای نبوده  مدیریت هیات ها در محرم چگونه بود در اربعین هم همین طور باید انجام می گرفت هرچند برخی افراد به ظاهر نخبه سطح مسائل را انقدر تنزل داده اند که به یک مکان جانماز در یک مسجد را مثلا دغدغه ساخته اند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سرعین تاکید کرد اگر انقلاب اسلامی محقق شد و اگر نظام اسلامی تشکیل شده است و اگر شاهد موج سنگین دشمنی نظام استکبار جهانی علیه این انقلاب و نظام هستیم، همه و همه برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد آیا از صهیونیست ها دشمنتر برای ایران و ایرانی داریم؟! «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا  یک عده از اپوزیسیون  مخالفین رفتن با وزیر اطلاعات اسرائیل دیدار کردن!! ، بیشتر شبیه احضار مزدورها توسط ارباب هست !  در آستانه سالگرد اغتشاشاتی که دیگر همه میدانند پشت ماجرا اسرائیل بود!

امام جمعه سرعین افزود اگر انقلاب اسلامی محقق شد و اگر نظام اسلامی تشکیل شده است و اگر شاهد موج سنگین دشمنی نظام استکبار جهانی علیه این انقلاب و نظام هستیم، همه و همه برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

مولاخواه/

کدخبر: 926769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟