افزایش 18 درصدی تحویل گندم در استان سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از با بیان اینکه پارسال ۶۴ هزار و ۲۰۰ تن گندم  در استان سمنان خریداری شد گفت : بر این اساس امسال تا کنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن گندم بیشتر از سال گذشته خریداری شده است.

لطف‌الله رضایی  افزود: بدین ترتیب امسال کشاورزان استان سمنان ۱۸ درصد گندم بیشتری نسبت به سال گذشته تحویل مراکز خرید تضمینی داده اند.

رضایی اضافه کرد:  تعیین قیمت ۱۵۱ هزار ریالی برای خرید تضمینی گندم ، تأمین و توزیع به موقع کود‌های شیمیایی و بذور رسمی ارقام مقاوم، نوسازی ناوگان کاشت، داشت و برداشت و همچنین اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان سمنان با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت خرید ادوات نوین مکانیزاسیون و همچنین انجام نظارت‌های مستمر فنی از اراضی کشاورزی از علل این افزایش خرید است.

رضایی با تأکید بر لزوم نظارت بر رعایت استاندارد‌های تهیه‌شده برای خرید تضمینی گندم خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ کارشناس کشاورزی با عنوان عامل تشخیص و عامل ذیحساب بر مراکز خرید نظارت کردند و این نظارت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا هفته گذشته شهرستان‌های میامی و گرمسار به ترتیب با ۳۴ هزار و ۸۳ تن و ۱۳ هزار و ۹۶ تن سهم بیشتری از خرید تضمینی گندم در استان سمنان را به خود اختصاص دادند به پرداخت هشت هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال معادل ۷۴ درصد از مطالبات گندمکاران استان سمنان با احتساب قیمت  کیلویی ۱۵۱ هزار ریال اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۹۸ درصد از مطالبات گندم کاران استان سمنان پرداخت شده و با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده باقیمانده مطالبات آنان نیز تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

 

کدخبر: 926011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟