تاکید بر ارتقای ایمنی معدن طزره دامغان

به گزارش رکنا از سمنان، وزیر کشور در سفر به دامغان و پس از بازدید میدانی از شرایط معدن طزره ضمن اظهار تاسف از درگذشت ۶ کارگر معدن در حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این حادثه در زمان تعطیل شدن و خروج کارگران از تونل‌ها در شرایطی رخ داده که یک حفره گاز محبوس شده میان لایه‌های سنگی باز شده است و بر اثر جرقه منفجر شده است

احمد وحیدی با اشاره به امدادرسانی اصولی و بدون هیجان زدگی محبوسان گفت: امدادگران برای ورود به تونل حجم گاز موجود را از ۹۰۰ ppm به ۳۰ ppm رساندند تا امدادرسانی بدون خطر انفجار مجدد انجام شود.

وزیر کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مقررات لازم ایمنی در معدن طزره رعایت شده، اما با توجه به اینکه فعالیت‌های معدنی، دارای زمینه‌های خطر است، با هماهنگی با مسئولان شرکت زغال سنگ البرز شرقی تلاش می‌کنیم شرایط ایمنی را بهبود ببخشیم.

وحیدی تاکید کرد: حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه معدن زغال سنگ طزره دامغان اتفاقی غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی بوده است.

همه افراد متاهل و بالای ۲۰ سال سابقه داشتند، بهروز افروز ۴۰ ساله، قربانعلی کمال ۴۳ ساله، حسین غزائیان ۵۰ ساله، حمید ایزدی ۴۸ ساله، ابوالفضل غنایی ۵۱ ساله و محمد نعیمی صفت ۵۰ ساله در این حادثه جان باختند.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 925857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟