افتتاح مرکز پرتو درمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان

به گزارش رکنا از همدان، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم گفت: سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ فرد مبتلا به سرطان در استان شناسایی می شوند که وجود مرکزی از جمله شیمی درمانی و پرتودرمانی برای درمان آنها ضروری بود.

محمد مهدی مجذوبی افزود: بخش کموتراپی (شیمی درمانی) این مرکز سال گذشته بهره برداری و امروز هم بخش پرتو درمانی بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: مرکز جامع سرطان به عنوان یک طرح ملی در دست اجرا است که امید می رود تا ۲ سال آینده بتوان فاز دوم این طرح را تکمیل و به بهره برداری رساند.

وی اظهار کرد: دستگاه های موجود در این مرکز سال ۹۷ با ۴۴۰ میلیارد ریال خریداری شد که هم اینک ارزش این تجهیزات پنج هزار میلیارد ریال است.

مرکز جامع سرطان بعثت همدان ۱۴ سال بلاتکلیف مانده بود

در ادامه استاندار همدان در این آیین گفت:مرکز جامع سرطان بعثت همدان ۱۴ سال بلاتکلیف مانده بود که با عنایت رییس جمهور و وزیر بهداشت در طرح های مصوب سفر هیات دولت قرار گرفت.

علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: بهره برداری از ۱۱ طرح مهم و تاثیرگذار در کشور در دستور کار هیات دولت قرار گرفت که یکی از این طرح ها، مرکز جامع سرطان بود.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به همدان به این مرکز اختصاص یافت که امید می رود فاز دوم آن نیز تا پایان دولت بهره برداری شود.

60هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اضافه شدن ۶۰ هزار تخت به شمار تخت های بیمارستانی در اولویت است و این اقدام هم اینک در دست اجرا است.

بهروز رحیمی در آیین بهره برداری از مرکز پرتودرمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان اظهار کرد: اجرای چهار هزار طرح بهداشتی و ۲۵۰ طرح آموزشی در کشور موید توجه دولت سیزدهم به حوزه بهداشت و درمان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز جامعه نیاز به امیدآفرینی و پمپاژ امید دارد بنابراین باید همه رویدادها و اتفاقات مبارک که حتی به نظر ما کوچک می رسد اما می تواند زمینه خوشحالی مردم شود را منعکس کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: برای نمونه مرکز جامع سرطان جامعه هدف کمی دارد اما خوشحالی این گروه محدود از راه اندازی این مرکز و تسهیل در دسترسی به خدمات، بسیار ارزشمند است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بعد از گذشت بیش از چهل سال از عمر انقلاب، هم اینک حوزه بهداشت و درمان به عنوان نقطه افتخار کشور محسوب می شود به گونه ای که رهبر فرزانه انقلاب از بیمارستان سازی به عنوان نقطه موفقت یاد کردند.

وی تاکید کرد: برای تداوم توفیقات وزارت بهداشت تنها در استان همدان باید هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی به تخت های موجود و ۲۵ هزار متر به فضای پزشکی افزوده شود.

رحیمی با بیان اینکه برای اجرای طرح های بهداشت و درمان باید بدون اکراه قدم برداشت اظهار کرد: وسعت این مرکز درمانی ۸۰۰ متر بود که به همت مسوولان به ۲۴ هزار مترمربع افزایش یافت.

عارفه سلیمانی فرد/همدان

کدخبر: 925448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟