بهره برداری و کلنگ زنی 1179 پروژه استان همدان در هفته دولت

به گزارش رکنا از همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت روز همدان و روز پزشک مصادف با یکم شهریور اظهار کرد: ۱۰۰۴ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان در همدان و شهرستان های مختلف در هفته دولت افتتاح خواهد شد که در شهرستان همدان ۱۴۶ پروژه، شهر ملایر ۲۵۴ پروژه، تویسرکان ۶۵ پروژه، اسدآباد ۸۷ پروژه، بهار ۷۳ پروژه، کبودراهنگ ۱۰۴ پروژه، رزن ۱۱۳ پروژه، درگزین ۵۸ پروژه و یک پروژه در سطح استان است.

وی افزود:۱۷۵ پروژ با اعتبار بالغ بر ۳۹ هزارو ۹۷۰ میلیارد تومان در هفته دولت در همدان کلنگ زنی خواهد شد که ۲۸ پروژه در همدان ، ملایر ۲۹ مورد، نهاوند ۳ مورد، تویسرکان ۷ مورد، اسدآباد ۱۵ مورد، بهار ۳۱ مورد، رزن ۱۸ مورد، فامنین ۱۳ مورد و درگزین ۱۱ مورد در نظر گرفته شده است.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: مجموع پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می شوند ۱۱۷۹ پروژه با اعتبار  ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان است.

photo6362029820-scaled

وی اظهارداشت: افتتاح و کلنگ زنی پروژها ی هفته دولت و دهه فجر دو سال گذشته در مجموع ۲۷۱۰ پروژه با اعتبار ۱۱ هزارو۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با پروژه های امسال نشان از رشد و پیشرفت دارد.

قاسمی فرزاد با اشاره پروژه سد تالوار که ۱۷ سال با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد راکد مانده بود،گفت: امسال با مبلغ ببیش از ۱۹۰۰ میلیارد تومان اقدامات تکمیلی انجام شده است و در حال حاضر ایستگاه های پمپاژ تکمیل و تابلو برق ها در حال اتمام است.

وی افزود:در حال حاضر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه آب پمپاژ می شود که تا چند روز آینده به ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه و تا اخر تابستان به ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

افزایش مصرف آب

استاندار همدان با بیان ینکه میزان مصرف آب امسال نسبت به سال گذشته از ۲۰۵۰ لیتر در ثانیه به ۲۳۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است،تاکید کرد:لازم است رسانه ها در بحث فرهنگ سازی و رعایت الگوی مصرف  توصیه های لازم را انجام دهند و در خصوص اطلاع از کاربری های غیر مجاز مردم و رسانه ها اطلاع رسانی کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ذخیره آب سد اکباتان کم تر از ۱ میلیون متر مکعب بود که در حال حاضر ذخیره آب سد اکباتان بیش از ۷.۵ میلیون متر مکعب است.

قاسمی فرزاد در خصوص الحاق زمین گفت:در ۲۸ شهر الحاق زمین تامین شده و در هفته دولت در بعضی شهر ها واگذاری انجام خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه خرداد امسال کلنگ ۱۱ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شهر همدان زده شد،گفت: در حال حاضر در مقیاس ۳۵۰۰ واحد پیشرفت صورت گرفته است و در بحث نهضت ملی مسکن شهر جدید اکباتانا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار همدان به پروژهایی که اعتبار سفر ریاست جمهوری به آن‌ها تخصیص یافته، شامل تکمیل بیمارستان اکباتان، چهارخطه کردن مسیر همدان- علیصدر و راه آهن همدان، ایستگاه راه‌آهن همدان، کنارگذر غربی همدان به نام سیدجمال و مرکز جامع سرطان اشاره کرد و یادآور شد: طرح جامع شهر همدان نیز بعد از شش سال بلاتکلیفی تعیین تکلیف شد.

​عارفه سلیمانی فرد/همدان
کدخبر: 923967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟