پروازعاشقان زیارت از سمنان به نجف اشرف

به گزارش رکنا از سمنان، فرودگاه های سمنان و شاهرود برای نخستین بار شاهد حضور مسافرین مشتاق زیارت حرمین شریفین در نجف اشرف و کربلای معلی در اربعین امسال هستند.

با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و پیگیری مجدانه استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و پس از کش و قوس های فراوان بالاخره نخستین پروازهای بین المللی فرودگاه های سمنان و شاهرود برقرار شد.

______4(3)

دو پرواز از هر یک از این دو فرودگاه به مقصد نجف، پروازهای سمنان در تاریخ های دهم و سیزدهم و پروازهای فرودگاه شاهرود در روزهای یازده و دوازده شهریور ماه انجام می شود.

تاریخ پروازهای برگشت هم از شانزده لغایت نوزدهم شهریورماه می باشد.

روزگذشته نخستین پرواز فرودگاه شاهرود با یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ با ۱۱۷ نفر مسافر این شهر را به مقصد نجف اشرف ترک کرد .

این درحالی بود که نخستین پرواز از فرودگاه سمنان نیز در میان حضور پرشمار بدرقه کنندگان مسافرین این شهر روز جمعه آسمان استان سمنان را به مقصد بارگاه ملکوتی امیرالمومنین ع ترک کرده بود.

این نخستین پرواز بین المللی در این فرودگاه بود که با شادی زیاد هم استانی های حاضر در این دو فرودگاه همراه بود.

36357

م.د یکی از مسافرین این پرواز از سمنان که با همسرش عازم این سفر معنوی بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اینکه بعد از سالیان متمادی بالاخره فرصتی مهیا شد تا از شهر خودمان عازم سفر شویم سعادتی وصف نشدنی است.

یکی دیگر از مسافرین که سفیدی موهای کم پشتش خبر از کهولت سن داشت گفت: سفر به تهران برای پرواز و یا سفر زمینی برای افراد سالخورده بدلیل بعد مسافت سخت بود که هر ساله آن را به جان می خریدیم، اما امسال شیرینی زیارت را به همراهی خانواده از شهر خودمان می چشیم و این اتفاق مهمی است.

یکی دیگر از مسافرین که خانم میانسالی بود که به همراه خانواده عازم سفر بود نیز این سفر معنوی را آرزوی دیرینه اش خواند و گفت: آرزو داشتم بتوانم در اربعین به زیارت حرم امام حسین , مشرف شوم که امسال این سعادت نصیبم شد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان بین المللی شدن فرودگاه های استان را مطالبه مردمی از دولت سیزدهم خواند و گفت: صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه شهدای سمنان اتفاقی بسیار مبارک‌ است‌ که‌ در دولت سیزدهم محقق شد و وجود ۲ فرودگاه سمنان و شاهرود در استان، فرصت بسیار مطلوبی است که باید پیگیری بهره گیری از این‌ ظرفیت به صورت مستمر انجام شود.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 925286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟