بهره برداری از ۱۵۰ پروژه بزرگ برق رسانی در اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهندس مهرداد دادخواه عنوان کرد :صنعت توزیع برق به واسطه نزدیک بودن به نقطه مصرف و تنوع در شرایط و تجهیزات، بیشترین فراز و نشیب را به همراه داشته است اما ما همچنان معتقدیم که باید خدمت رسانی عزتمندانه و امید آفرین را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و در این مسیر نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا گام‌های محکمی برداشته شود .

وی در ادامه بیان نمود :  با توجه به اینکه شرکت توزیع برق اصفهان با  یک میلیون و ۲۸۶ هزار مشترک مرتبط است به  طور قطع باید هوشمندسازی  و مانیتورینگ یا مدیریت دیده بانی شبکه و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا را در اختیار داشته و به کار گیرد .

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره خاطرنشان کرد : ۱۰۵۰ دستگاه کلید اتوماسیون کنترل از راه دور به منظور رویت پذیری و قطع و وصل جریان برق نصب شده و نزدیک به ۳۸ هزار انشعاب نیز به صورت هوشمند مجهز گردیده است.

مهندس دادخواه ابراز داشت:  ۱۴ هزار و ۱۳۷ دستگاه پست و ترانس زمینی و هوایی با ظرفیت ۳۵۰۰ مگاولت آمپر و ۱۵۴۹۰ کیلومتر شبکه و کابل خود نگهدار به منظور برق رسانی پایدار و مطمئن برای مشترکین فراهم شده است .

مدیر عامل شرکت در ادامه گفت : نصب  پنل‌های خورشیدی با توجه به اقلیم و آب و هوایی که در سمت شرق اصفهان وجود دارد موجب می شود که  میزان قابل توجهی از روزها ،تامین برق از طریق نیروگاه‌های پراکنده و انرژی‌های خورشیدی میسر شود.

مهندس دادخواه اظهار داشت : استفاده از نیروگاهها و سامانه های خورشیدی آلایندگی‌هایی که به منظور تامین برق از طریق روش‌های قبلی صورت گرفته را نزدیک به صفر می نماید

وی تصریح کرد : در حال حاضر مشترکین می‌توانند از ظرفیت‌های پنل های خورشیدی  بر روی پشت بام با مقیاس کوچک استفاده کنند و  همچنین اجرایی شدن این سامانه می تواند به میزان قابل توجهی مشترکین را بهره مند کند و سرمایه‌گذاری در آن سودآوری قابل توجهی را برای ایشان به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان خاطر نشان کرد :مجموعه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی ؛ بسیج سازندگی و امور روستایی و غیره در توسعه این تکنولوژی  نقش بسزایی داشتند و دولت سیزدهم این شرایط را برای این مجموعه ها ایجاد نمود .

وی تاکید کرد : دیگر شهروندان و اقشار جامعه ، نیز می‌توانند با آورده های خود نسبت به احداث نیروگاه‌ها اقدام نمایند.

مهندس دادخواه تصریح کرد :سرمایه‌گذاران که زمین شخصی دارند می‌توانند با مراجعه به تارنمای صدور مجوزهای دولت به نشانی g4b.ir ثبت درخواست نمایند .

وی به مشترکین خانگی توصیه نمود : که از سامانه‌های انرژی خورشیدی حداقل ۵ کیلووات استفاده نمایند که به ازای این میزان ۵۰ متر مربع فضا در پشت بام  نیاز است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان عنوان کرد:  به حمدالله سامانه های خورشیدی عمومی( قراردادهای خرید تضمینی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته و همچنین در طرح ۲۰ درصد ادارات نیز این میزان نسبت به سال گذشته ۵۴ افزایش یافته است.

مهندس دادخواه عنوان کرد:  شرکت توزیع برق اصفهان در هفته دولت در حوزه‌های مختلف از جمله احداث و  بهینه سازی شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف در روستای سروش بادران ،روستای حیدرآباد، خیابان آتشگاه و ‌‌‌‌‌..... اقدامات خوبی را ایجاد نمود و  همچنین در این هفته مبارک در حوزه تامین برق  مشترکین، تجهیز پست ۶۳۰ پدمانتد سرای گلشن (میدان امام بازار تاریخی اصفهان)، احداث چهار و نیم کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و احداث ۱۱ دستگاه ترانسفورماتور هوایی در پایگاه هوایی شهید بابایی را عملیاتی نمود.

وی به دیگرپروژه های  شرکت در این ایام اشاره کرد و ابراز داشت : فیدر گیری از پست فوق توزیع پاکدل و تعویض کابل‌های روغنی ۲۰ کیلو ولت،  هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه نیز  از دیگر برنامه‌ها  در این ایام فرخنده بوده است.

وی  تاکید کرد : احداث و  بهینه‌سازی روشنایی معابر شهری و روستایی که ایمنی جان شهروندان را به دنبال دارد؛  از بزرگترین نکات مثبت این  دستاوردها بوده است و سعی شده در جای جای این شهر و شهرستان‌ها  نمود عینی داشته باشد ؛  البته در خصوص روشنایی معابر با توجه به دستورات وزارت نیرو مبنی بر یک در میان کردن روشنایی ها در تابستان این دستور العمل عملیاتی شد؛ اما از باب احداث و توسعه روشنایی می توان به احداث روشنایی معابر زیرگذر میدان تاکسیرانی ؛ پل جدید ورودی شهرک کشوری از اتوبان کشوری و همچنین روشنایی روستاهای اسلام آباد از شهرستان هرند و بلوار دانشگاه و بلوار امام خمینی از شهرستان جرقویه و ....  اشاره نمود .

مدیر عامل شرکت؛ وجود نرم‌افزارهای جدید را برای توسعه خدمت رسانی به مردم را  مهم ارزیابی نمود و عنوان کرد : به حمدالله در حوزه مدیریت راهبردی ناوگان بهره‌برداری AVL  به نتایج و بازخوردهای مثبتی دست یافتیم و در ادامه آن نیز نیروهای واکنش سریع ( ناوگان موتوری ) با ۱۰ دستگاه موتور سیکلت به ناوگان بهره برداری حوادث  اضافه شد که تجهیز ناوگان نیروهای واکنش سریع با هدف تسریع در انجام ماموریت‌های میدانی و سرعت عمل در رفع حوادث و اتفاقات نقش بسیار کلیدی خواهد داشت

 وی ابراز داشت: تمامی این سامانه ها و نرم افزار ها به منظور خدمت عزتمندانه به مردم است و ما با پاسداشت هفته دولت و  با الگو گرفتن از دولت مردان بزرگی چون شهیدان رجایی و باهنر خواسته‌های قلبی این بزرگواران را جامه عمل پوشانده در جهت توسعه و پیشرفت کشور بیش از پیش تلاش خواهیم نمود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 925195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟