بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد/ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی داد

به گزارش خبرنگار رکنا در لرستان؛ عصر جمعه دهم شهریورماه، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استاندار لرستان به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد یکی از مطالبات دیرین مردم لرستان و به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی این استان، با مساحت ۷ هزار و ۶۰۳ متر مربع گنجایش ۱۰۰ هزار نسخه در مخزن اصلی که ۲۶ هزار نسخه آن تاکنون ثبت شده و ۲۰ هزار نسخه دیگر نیز در نوبت ثبت و بررسی قرار دارد، فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این کتابخانه علاوه بر بخش‌های معمول کتابخانه‌های عمومی، خدمات جدیدی نیز برای اولین بار به مراجعان ارائه می‌شود که بخش ناشنوایان، نابینایان، خدمات مبتنی بر وب، تالار علم و خلاقیت، تالار سنتی، مخزن کتاب نوجوان، ساخت‌کده، بخش استان‌شناسی، از خدمات جدید این کتابخانه است.

کلنگ کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سال ۸۰ بر زمین زده شد، اما ساخت آن به دلایل مختلف با کندی پیش می‌رفت که طی سفر آذر ماه ۱۴۰۰ ریاست جمهوری به لرستان با اختصاص ۴۰ میلیارد مصوبات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی فاز نخست تکمیل شد و شهریور ۱۴۰۱ در سفر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی به لرستان، ساختمان فاز نخست کتابخانه افتتاح شد‌.

پس از تکمیل فاز نخستِ ساختمان این کتابخانه، با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فرآیند بازطراحی و تجهیز آن با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد. 

با بهره‌برداری از پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متراژ کتابخانه‌ای استان از ۱۷ هزار متر به ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر در استان رسید. 

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 924814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟