استقامت مردم ایران قدرت تحریم ها را کاهش داده است

به گزارش رکنا از اردبیل ،حجت السلام شیرعلی پور امام جمعه شهرستان سرعین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره اینکه  تقوا برکات بسیار زیادی دارد افزود  در بین این برکات، این‌که «تقوا، محور و مبنای کرامت انسان است» مهم‌ترین بُعد عظمت تقوا است.

وی افزود خداوند به انسان کرامت داده است: «وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ»(اسراء: ۷۰)، و انسان می‌تواند این کرامت را به واسطه تقوا، افزایش دهد چون می‌فرماید:«هر که با تقواتر، با کرامت‌تر»(إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ(حجرات:۱۳)).

امام جمعه سرعین خاطرنشان شد کرامت، نحوه وجود، هستی و آفرینش است که مختص انسان است، کرامت یعنی تخصیص یافتن و امتیاز پیداکردن در دریافت عطا و بخشش(عطا و بخششی که در غیر یافت نمی‌شود).

خطیب نماز جمعه سرعین گفت ، انسان به‌دلیل آن‌که خداوند او را از بین دیگر موجودات هستی به نفخه روح اللهی اختصاص داده، مکرّم شده است و با این عنایت، از دیگر موجودات امتیاز یافته‌اند، مفاد این نفخه روح‌اللهی هم عبارت است: از اولا عقل و قدرت تشخیص، ثانیا قدرت انتخاب‌گری، ثالثا فطرت بی‌نهایت‌طلبی و رابعا برازندگی و لیاقت انسان برای خدا: «إِنَّ اَللَّهَ یقُولُ: عَبْدِی خَلَقْتُ اَلْأَشْیاءَ لِأَجْلِکَ وَ خَلَقْتُکَ لِأَجْلِی»(کلیات حدیث قدسی، ج1، ص۷۱۰).

وی تاکید کرد مؤمن پنج نشانه دارد: اقامه ۵۰ رکعت نماز (مجموع واجبات و مستحبات)، خواندن زیارت اربعین، انگشتر عقیق در دست راست کردن، در سجده پیشانی بر خاک نهادن و «بسم الله الرحمن الرحیم» را (در نماز) بلند گفتن.

وی در خطبه دوم نماز جمعه تاکید کرد،مردم ایران و نظام انقلابی ایران طی ۴۵سال گذشته، به مراتب از ابتدای انقلاب قوی‌تر شده‌اند و در مقابل دشمنان ایران چه در سطح جهانی و چه در سطح منطقه‌ای روبه ضعف نهاده‌اندروزگاری نه‌چندان دور در دهه ۹۰ و قبل از آن- آمریکا در هر مناسبت و مقطع از روی‌میزبودن گزینه نظامی و حتی طراحی حمله به ایران سخن می‌گفت.

وی ادامه داد امروز ایران اسلامی به درجه‌ای از بازدارندگی فعال رسیده است که دیگر دشمن جرأت بر زبان راندن حمله نظامی را ندارد چه رسد به اقدام به آن یک نمونه تکمیل فاز ۱۱پارس جنوبی پس از یک وقفه ۲۰ساله، با تکیه صددرصدی بر توان داخلی و با کمک پیمانکاران ایرانی این دستاورد نشان‌دهنده‌ی قدرت و نفوذ شعار جاودانه "ما می‌توانیم" است.

امام جمعه سرعین اظهار داشت ، افتتاح این ابر پروژه در طول دوسال و حدود ۴سال زودتر از موعد مقرر نشان می‌دهد نگاه‌ها و رویکردها و جهت‌گیری‌های دولت‌ها چقدر مهم است.

حجت الاسلام شیرعلی پور ادامه داد ،یک دولت کشور را برای سالها معطل آمد و رفت شرکت توتال می‌کند و دولت دیگر بدون معطلی و توجه به آمدوشد خارجی‌ها و اخم و لبخند آنها اولویت را تکیه بر توان و ظرفیت داخلی قرار داده است .

 

کدخبر: 924768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟