امروز پلیس از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است

به گزارش رکنا از لرستان؛ سردار"یحیی الهی" فرمانده انتظامی استان لرستان در همایش بزرگ امنیت محله محور ریش سفیدان، معتمدین، متنفذین و سران ایلات و طوایف که در شهرستان الیگودرز برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی و تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بخصوص شهیدان رجایی و باهنر و شهدای حرم و حریم 613 شهید با غیرت شهرستان الیگودرز و شهدای امنیت بیان داشت: مهمترین وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت و آسایش مردم است، و این آرامش و امنیت با مشارکت همه آحاد جامعه بخصوص شما عزیزانی که در خدمتتان هستیم بوجود می آید.

وی با اشاره به دو نعمت امنیت و سلامت تصریح کرد: امنیت بزرگترین و مهمترین نیاز جامعه امروزی است و در سایه امنیت پایدار سلامتی، آرامش و آسایش حاصل می شود، که نیروی انتظامی در راستای ارتقاء اعتماد مردم به پلیس همواره با رویکرد جامعه محوری در خدمات رسانی به مردم تلاش می کند و خود را خادم و نوکر مردم می داند و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کند.

سردار الهی با بیان اینکه هدف پلیس در جامعه کسب رضایت مندی و اعتماد سازی مردم است، اظهار داشت: امروز پلیس تامین و حفظ امنیت جامعه را به عنوان تکلیف الهی دنبال می کند تا امنیت و سلامت که دو نعمت ناشناخته در بین انسان هاست متجلی شود.

وی با اشاره زحمات کارکنان انتظامی و مدافعان سلامت در ایام کرونا افزود: بدون شک سلامتی یک نعمت بزرگ الهی است و در فرهنگ متعالی اسلام سلامتی به عنوان یک ارزش، سرمایه و نعمت مطرح شده و ثبات و امنیت برای تأمین حفظ و ارتقای سلامتی یکی از مهم ترین نیازهاست، به طوری که بدون وجود امنیت توسعه سلامت محقق نمی شود.

فرمانده انتظامی استان لرستان بر لزوم همراهی و همکاری مردم و پلیس، در تولید امنیت پایدار خاطرنشان کرد: تا ناامنی پیش نیاید انسان قدر امنیت را نمی داند، اگر مردم و پلیس، پشتیبان هم نباشند، امنیت برقرار نخواهد شد.

وی یکی دیگر از راهبردهای انتظامی را طرح پلیس محله محور عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح، مردم و بخصوص معتمدین و متنفذین محلات، با پلیس مشارکت می کنند و در رفع مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی نقش موثری دارند.

فرمانده انتظامی استان لرستان یکی دیگر از وظایف بزرگان و متنفذین را ضرورت همراهی مردم و پلیس را برقراری امنیت عنوان کرد و گفت: این همراهی، بزرگترین مولفه در برقراری امنیت است تا بتوانیم با تلاش جهادی، پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: امروز ما با چند هدف محضر شما بزرگان رسیدیم، شما جایگاه شرعی، معنوی و قانونی در بین مردم دارید، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بزرگان و ریش سفیدان در بین مردم جایگاه پیامبری دارند، خیلی جایگاه مهمی است و قطعا آنچه از طرف معصومین به عنوان تکلیف نسبت داده شده در آینده و فردای قیامت از ما سئوال خواهد شد.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: برادران عزیز؛ گاهی اتفاق می افتد در یک مراسمی قتلی بر اثر تیراندازی به وقوع می پیوندد که دل انسان به درد می آید، جوان یا شخصی جانش را از دست می دهد و شخصی دیگر باید مجازات و محاکمه شود و هر ۲ طرف و دو طایفه دچار خسران می شوند و از خیلی از پرونده ها و موارد می توان پیشگیری کرد بایستی یک بزرگی پا پیش بگذارد و اجازه ندهد این چنین اتفاقی بیفتد این وظیفه و تکلیف شرعی است که همه شما بزرگان نباید بگذارید اتفاق ناگواری بیفتد، حرف شما تاثیر گزارتر از حرف ماست، برای پیشگیری از اتفاقات بخصوص در موضوع تیر اندازی ها تلاش کنید.

این مقام انتظامی با اشاره به آیات و روایات به نقش اتحاد و همدلی مردم در تولید امنیت پایدار پرداخت و گفت: ایجاد انس و الفت و همدلی بین طوایف یکی از وظایف شما بزرگان است.

سردار الهی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه دستگاه های استان که همیشه حامی و پشتیبان پلیس بوده و هستند خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که ریش سفیدان، معتمدین، متنفذین و سران ایلات و طوایف به عنوان همکار و امین پلیس و مردم، مجموعه انتظامی را یاری می کنند لذا می طلبد همه با اعتقاد و باور، گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا "مدظله العالی" بوده و ضمن همراهی با مسئولین برای تامین امنیت مردم تلاش کنیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 924134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟