برای ۶۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های استان سند صادر می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ داریوش حسن‌نژاد در اینباره اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات ۳ هزار و ۳۹۵ هکتار معادل ۲۵۰ کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان انجام شده است.

وی افزود: طول کل رودخانه‌های دائمی و فصلی لرستان ۹ هزار کیلومتر بوده و اولویت صدور سند برای مناطقی همچون رودخانه‌های اصلی و آبراه‌ها، مناطق با تراکم جمعیت بالا و زمین‌های با ارزش و نقاط گردشگری مانند کهمان، رودخانه خرم‌آباد، مادیان رود، کشکان و تیره دورود است.

حسن‌نژاد تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای لرستان علاوه بر اقدام برای تثبیت مالکیت دولت در خصوص رودخانه‌ها، مطالعه تالاب‌های استان مانند بیشه دالان و تالاب‌های ۱۴ گانه پلدختر را انجام و مستندات را برای صدور سند به اداره‌کل ثبت اسناد و املاک ارسال کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه با دریافت سند مالکیت، تکلیف دستگاه‌های دولتی و مردم در این باره مشخص و شفاف می‌شود، افزود: با انجام اقدامات لایروبی و کارهای حفاظتی، جان و مال مردم نیز در سوانح طبیعی همچون سیل در معرض تهدید قرار نخواهد گرفت.

وی یادآور شد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه‌ها و تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو، هرگونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد.

حسن‌نژاد یادآور شد: آب منطقه‌ای در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 923185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟