حجم ویدیو: 24.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44

 به گزارش  رکنا از اردبیل، نژادمحمد عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: درگاه ملی مجوز‌ها با هدف تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و کسب و کار اجرایی شده و در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی بدون هیچ نقصانی مجوز‌های کسب و کار را صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه با ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها شروط ناهنجار در فرآیند صدور از بین رفته است، تصریح کرد: علاوه بر آن دیگر شاهد امضا‌های طلایی نیز در حوزه کسب و کار‌ها نیستیم و متقاضیان به صورت مستقیم با ورود به درگاه ملی مجوزها، درخواست خود را ارائه می‌دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در استان اردبیل و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به نحوه مطلوبی به پیش می‌رود، گفت: تا سال ۱۴۰۰ تنها پنج مورد سرمایه‌گذاری خارجی فعال داشتیم که با بررسی‌های لازم، پنج مورد سرمایه‌گذاری خارجی دیگر با اعتبار ۶۷ میلیارد دلار به مرحله صدور مجوز رسیده و سه مجوز سرمایه‌گذاری نیز با اعتبار ۵۵ میلیون دلار در مرحله تصویب است.

نژادمحمد همچنین از طراحی اطلس سرمایه‌گذاری استان اردبیل به عنوان ابزاری برای راهنمایی سرمایه‌گذاران و تسهیل در امور سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در استفاده از اطلس سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه همه ساله فضای کسب و کار در کل استان‌ها ارزیابی می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق آخرین ارزیابی، اردبیل در تسهیل بهبود فضای کسب و کار رتبه ۲۳ کشور را دارد که این رقم در سال ۱۴۰۰ و پیش از آن رتبه ۳۱ کشور بود.

نژادمحمد با اشاره به اینکه ۹۹ درصد فعالیت‌های کسب و کار‌ها متکی به منابع بانکی است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ بانک دولتی و نیمه دولتی تابع وزارت امور اقتصادی و ۱۵ بانک خصوصی، مؤسسه مالی و اعتباری در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته کل اعتبارات عمرانی استان اردبیل پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود، بیان کرد: از این رقم چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که در جلسه کمیته جذب ۳۱ مرداد جاری بر تخصیص ۹۰ درصدی این اعتبارات صحه گذاشته شد که ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز یک ماه فرصت جذب دارند. 

 

کدخبر: 922607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟