مشکلی در تامین اتوبوس زائران اربعین وجود ندارد

به گزارش رکنا اردبیل، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه جابجایی زائران به همایش پیاده‌روی اربعین بزرگترین جابجایی مسافر در جهان است، افزود: اردبیل جزو استان‌های سرآمد در موضوع اربعین است و هیچ مشکلی در تامین اتوبوس و ناوگان حمل و نقل زائران اربعین ندارد.

رضا شیرین‌زاده با اشاره به اینکه طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی از ۲۷ مردادماه آغاز و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت، بیان کرد: ۲۷۰ دستگاه اتوبوس در استان اردبیل آماده جابجایی و انتقال زوار امام حسین (ع) در ایام اربعین به کربلای معلی است.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ناوگان علاوه بر زائران استان اردبیل، زائران سایر کشور‌ها از جمله آذربایجان، گرجستان و کشور‌های حوزه قفقاز و در صورت نیاز زائران سایر استان‌های کشور را جابجا می‌کند.

شیرین‌زاده اضافه کرد: پیش‌بینی شده امسال حدود چهار میلیون زائر از ۶ مرز کشور ایران به عراق سفر کنند که تمهیدات لازم برای جابجایی زائران در مرز‌ها اتخاذ شده و تاکنون ۱۱۰ دستگاه اتوبوس از استان اردبیل زائران را به کربلا انتقال داده و برگشته‌اند.

 

نرخ کرایه انتقال زائران اربعین مناسب است

مشکلی در تامین اتوبوس زائران اربعین وجود نداردمعاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به قیمت و هزینه‌های نگهداری اتوبوس، نرخ کرایه انتقال زائران اربعین مناسب است.

شیرین‌زاده افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، یک سر خالی بودن اتوبوس‌ها و جلوگیری از ضرر و زیان مالکان اتوبوس‌ها و رانندگان تلاش شد تا بهای بلیت انتقال زائران مناسب باشد.

وی درباره نرخ بلیت‌های اتوبوس از اردبیل به مقصد عراق اظهار کرد: نرخ بلیت اتوبوس ۲۵ نفره هشت میلیون و ۴۴۰ هزار ریال، اتوبوس‌های ۳۲ نفره هفت میلیون و ۱۱۰ هزار ریال و اتوبوس‌های ۴۴ نفره نیز پنج میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی بیان کرد: دریافت هر نوع مبلغ اضافی از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و با رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متخلف در این زمینه بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول از تمامی زائران اربعین خواست برای تهیه بلیت حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا زیرپوشش بیمه حوادث و درمان در ایران و مسیر پیاده‌روی اربعین در عراق قرار بگیرند.

شیرین‌زاده اضافه کرد: زائران اربعین کارت شناسایی همراه داشته باشند تا در صورت بروز مشکل در اندک زمان ممکن شناسایی و پیگیری امور تسهیل شود.

 

کدخبر: 922453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟