۲۵ پروژه منابع طبیعی استان گلستان افتتاح می شود

به گزارشرکنا از گلستان، حمید سلامتی  در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار عرصه ملی در گلستان داریم که ۶۸ درصد خاک استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۱۷ هزار هکتار اراضی مستحدثه ساحلی در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال، ۲۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۲ هزار و ۸۵۲ نفر از آن منتفع خواهند شد.

سلامتی اضافه کرد: بوته‌کاری ۲۷۰ هکتاری کلیجه و بوته‌کاری ۱۷۰ هکتاری «دوزوالوم» در گنبدکاووس، بوته‌کاری ۴۰ هکتاری اینچه شوره‌زار و ۱۵۰ هکتاری «قره‌قربزرگ» در آق‌قلا، ۳۰۰ هکتار مدیریت «رواناب» خیرخواجه در گنبدکاووس، بهره‌برداری از ۱۳۳ دستگاه پنل خورشیدی و ۱۱۰ هکتار مدیریت رواناب (هلالی آبگیر) از جمله این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد مصوبه سفر در حوزه آبخیزداری و ۱۱۵ میلیارد تومان مصوبه اصلاح مرتع داشتیم که تاکنون ۷۵ میلیارد تومان محقق شده است.

طبق گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار در طرح ملی مسکن در ۲۷۶ روستا زمین تامین شده است.

وی بیان کرد: تولیدات سه نهالستان جنگلی در هفته تاویر، قرق و سوسرا در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه بیشتر پروژه‌های آبخیزداری و بیابان زدایی با مشارکت مردم انجام شدند، افزود: هدف از این اقدام نهادینه سازی فرهنگ حفظ منابع طبیعی با حضور خود مردم بود که در پروژه‌های هفته دولت نیز به عینت مشهود است.

کرامتی /گلستان

کدخبر: 921576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟