برگزاری اولین کمیسیون بازرگانی، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان /کمیته های پیشنهادی معرفی شدند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدرضا رجالی عضو هیئت نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان، بر نقش اتاق بازرگانی در تصمیم گیری‌های کلان کشور با توجه به جایگاه قانونی این نهاد تاکید و تصریح کرد: ایجاد همراهی، شبکه سازی و همفکری میان فعالان اقتصادی یکی از مهم‌ترین وظایف اتاق بوده زیرا مشارکت در انتخاب استراتژی‌ها و اهداف، می تواند سینرژی ایجاد کرده و موثر واقع شود.

رئیس کمیسیون بازرگانی، خدمات و ارتباطات، مقصود از خدمات را بکارگیری قابلیت‌ها از طریق فعالیت‌ها، فرایندها و عملکردها برای سود خود یا دیگری دانست و افزود: خدمات، طیف وسیعی از فعالیت‌ها را دربرگرفته که تولید ارزش می کنند.

کمیسیون بازرگانیرجالی امکان ایجاد اشتغال پایدار و سبز با سرمایه گذاری کم و کمک به افزایش کیفیت زندگی را از جمله مزایای بخش خدمات دانست و گفت: تبدیل وقت به خدمت و پول، ماندن بخش زیادی از درآمدهای حاصل از خدمات در جامعه محلی بیش از یکسال و تبدیل آن به توسعه تقاضا و به حرکت واداشتن صنایع از دیگر مزایای این حوزه می باشد.

عضو هیئت نمایندگان دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه ضمن ابراز تاسف از بی توجهی به هزینه فقدان در کشور گفت: بدون درنظرگرفتن آمار مرگ و میر در کشور ،تنها میزان مهاجرت در سال 95، حدود 150 هزار نفر بوده که به انضمام مرگ و میرها با عدد بالایی در این حوزه مواجه هستیم. برای جلوگیری از هزینه فقدان مهاجرت، نیازمند اشتغال پایدار و موثر ، درآمدزایی خوب و توجه به توسعه خدمات هستیم.

وی در ادامه، داشتن محل کار ارزان و مناسب و فراهم ساختن زیرساخت‌های خدماتی را از زمینه‌های ایجاد خدمات بیان کرد و افزود: راهبردهای توسعه این بخش نیز شامل ارایه معافیت‌های مالیاتی، مساعدت‌های بیمه ای و تخفیفات شهرداری برای توسعه بخش خدمات می باشد. ما نیازمند زیرساخت‌های لجستیکی، افزایش انواع گردشگر، توسعه IT، تجارت الکترونیک و برندینگ، توسعه خدمات بازاریابی، فنی و مهندسی، توسعه خدمات آموزشی و مدیریت پسماند و...هستیم.

کمیسیون بازرگانی2رجالی در پایان سخنان خود کمیسیون بازرگانی، خدمات و ارتباطات را کمیسیونی کمیته محور معرفی کرد و افزود: در این کمیسیون اصلاحات در قوانین موجود برای توسعه سرعت فرایند و اثربخشی بیشتر دنبال خواهد شد.

محمدرضا قاسمی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با بیان اینکه در حدود 69 درصد ارزش افزوده استان در سال 1401مربوط به بخش خدمات است افزود: رشته فعالیت‌های زیادی از جمله  هتلداری، رستوران داری، خدمات مالی و فنی مهندسی در بخش خدمات وجود دارد و با توجه به اینکه توسعه بخش خدمات از اهداف این کمیسیون می باشد، باید برای سهولت فعالیت‌های خدماتی و در نظر گرفتن تسهیلات برای فعالان این حوزه وارد عمل شد.

وی افزود: خدمات، نهایت توسعه بوده اما خدمات دستوری و عدم تناسب آن با صنعت و بخش تولید، کارگشا نبوده و لازم است خدماتی ایجادکنیم که پیشران بخش تولید باشد و در بلند مدت خدمات باید متناسب با اقلیم منجر به تغییر عملکرد صنایع به عنوان مثال تغییر در روش‌های تامین مالی شوند.

قاسمی توسعه خدمات آموزشی، فنی- مهندسی، مالی و... را منجر به رفع مشکلات کلان استان مانند معضل فرونشست دانست.

در ادامه سیدرضا صفوی مدیر امور کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اشاره به اهداف و وظایف اتاق‌های بازرگانی، گفت: محوره فعالیت این دوره کمیسیون‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان، نتیجه گرایی، شاخص محوری، فراگیری و تسهیل گری می باشد. وی خواستار تعامل هر چه بیشتر اعضاء اتاق بازرگانی به منظور تحقق توسعه کسب و کار، افزایش قدرت چانه زنی و آموزش و توانمندسازی صاحبین کسب و کار شد.

سید آرش امامی دبیر کمیسیون بازرگانی، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این کمیسیون با هدف شناخت توانمندیهای تولیدکنندگان محصولات و خدمات داخل کشور و شناسایی بازارهای هدف همچنین رصد فضای کسب و کار و بررسی مشکلات به ویژه در حوزه کسب و کارهای کوچک ایجاد شده است، افزود: خطی مشی اصلی کمیسیون نیز، بهبود روابط و رفع معضلات با نظام اداری، کمک به توسعه و بهبود روابط با سایر کسب و کارها و کمک به جهانی شدن است.

وی همچنین دستیابی به شاخص های اول کشوری در حوزه صادرات و خدمات، ارتباط پایدار با شرکای خارجی، توسعه زیرساخت‌های علمی و کیفی برای جهانی شدن و داشتن برند مطرح در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمت در طول دوره فعالیت را از چشم اندازهای کمیسیون دانست.

در ادامه این جلسه کمیته‌های خدمات آموزش، سرگرمی و رویداد، تجارت الکترونیک و IT، کمیته کسب و کارهای کوچک، کمیته ارتباطات، مدیریت و کمیته لجستیک از کمیته‌های پیشنهادی ذیل کمیسیون معرفی شد.

در ادامه این جلسه گزارشی از نحوه تاثیر متغیرهای پولی در تورم ارایه شد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 920791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟