نیاز ذوب آهن اصفهان به زغال سنگ را برطرف می کنیم

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امیرحسین نادری با اشاره به ســهامداری عمده تاصیکو در ذوب آهن اصفهان افزود: در ذوب آهن اصفهان به دنبال یک طرح تحول و ورود به بازارهای نو با تولید محصولات جدید هستیم و با توجه به اینکه ذوب آهن اصفهان با چالش انرژی مواجهه چندانی نــدارد، برآنیم تا با بهره مندی از این فرصت، تولید در این کارخانه مادر را توسعه دهیم.

مدیرعامل تاصیکو در ادامه به برنامه این شــرکت در حوزه تولید زغال سنگ پرداخت و گفت: تاصیکو در زمینه تولید زغال ســنگ هم برنامه هایی دارد تا نیاز شرکت ذوب آهن را به این ماده برطرف کند.

وی اضافه کرد: افزایش تولید کنســانتره زغال سنگ تا پنــج میلیون تــن با تملــک معــادن جدید در مناطــق چهارگانه زغالســنگ به ویــژه در ذخایر زغالسنگ های حرارتی کشور از اهداف صدرتامین اســت. 

او ادامه داد: زغالسنگ در کشــور به دلایل مختلف از جمله گاز ارزان، قیمت دستوری و توسعه نیافتن صنایع پایین دست مغفول مانده و تنها بخش محدودی از ظرفیت زغال ســنگ های کک شو برای تامین زغال و کک مورد نیــاز ذوب آهن بهره برداری شده است.

نادری خاطرنشــان کرد: با تدوین طرح جامع زغال و شناسایی حلقه های با ارزش افزوده بالا و کاربردهای مختلف این ماده معدنی می توان نقشه راهی ساخت که این کار در مجموعه ما با همکاری دانشگاه شاهرود در حال تدوین است .

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 919969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟