اشتغال۳٠ درصد از زندانیان استان

به گزارش رکنا از ایلام، مجید احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران کسانی هستند که در راه اعتلای فرهنگ ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف جان‌فشانی می‌کنند و گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده ارگان‌های مختلف را در جامعه پوشش می‌دهند،اینان همانند سربازانی هستند که از نظام مقدس اسلامی دفاع خواهند کرد .

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و همکاری‌های رئیس کل دادگستری استان ایلام ودادستان محترم این استان در رابطه با رفع مشکلات زندانیان با اداره کل زندانهای استان ایلام قابل تقدیر است، افزود:در طول سه سال اخیر که بنده افتخار مدیریت این مجموعه را داشتم تلاش‌ها و اقدامات خوبی در رابطه با امورهای مختلف زندانیان با همکاری پرسنل این مجموعه انجام گرفته است.

مدیر کل زندان های استان ایلام ادامه داد: این تلاش ها در راستای کاهش جرم و بازگشت خوب زندانیان به جامعه و همچنین جلوگیری از تکرار جرم توسط آنها انجام گرفته است .

احسانی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده زمینه آزادی بیش از ۵٠٠نفر از زندانیان در استان ایلام فراهم شده است، خاطر نشان کرد: تعداد سه هزار بسته حمایتی در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در این رابطه کمک‌های مختلف دیگری چون کمک های  نقدی، کمک های درمانی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها نیز پرداخت شده‌است.

مدیر کل زندانهای  استان  ایلام گفت: در رابطه با اشتغال و حرفه‌آموزی نیز این اداره کل هم‌تراز با برنامه های قوه قضاییه اقدامات چشمگیری چون زمینه اشتغال بیش‌از سیصد نفر از زندانیان واجد شرایط انجام داده است که در این باره نیز بیش‌از دو میلیارد تومان در سال گذشته به زندانیان شاغل دستمزد پرداخت شده‌است.

احسانی گفت: تعداد۲۶ دوره حرفه‌آموزی با کمک سازمان فنی‌وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی  اداره کل میراث  فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با حضور ۴٠ چهل درصد از زندانیان فراهم شده است.

وی گفت: سال گذشته بیش از  ۸٠٠مورد بازرسی قضات از سطح زندان‌های استان ایلام با هدف کرامت زندانیان انجام‌شده است.

در پایان این نشست ازخبرنگاران همراه این اداره کل با اهدای لوح تجلیل شد.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 919598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟