اجرای طرح پزشک خانواده در یزد/ مشارکت 130 پزشک در طرح

 

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد، محمد دریجانی   با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در شهر مهریز در حال اجرا است، افزود: بیمه شدگان با مراجعه به این پزشکان با کمترین هزینه درمان می شوند و در صورت لزوم به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع و فقط با پرداخت 9 هزار تومان ویزیت می شوند.

وی با بیان اینکه  97 درصد مردم استان بیمه هستند، ادامه داد:بر اساس دهک بندی ها بانک جامع دهم اول تا پنجم بیمه شدگان به صورت سیستمی به صورت  رایگان بیمه هستند و از دهک ششم با 287 هزار تومان برای یکسال ، دهک هفتم با 430 هزار تومان در سال، دهک هشتم با پرداخت  574 هزار تومان در سال و دهک نهم با پرداخت 717 هزار تومان در سال و دهکه دهم  نیز با پرداخت یک میلیون و430 هزار تومان در سال بیمه هستند.

وی از پوشش بیمه ای داروهای بیماران خاص از جمله دیابتی ها و بیماران فشار خون و سرطان خبر داد و افزود:  امسال 15 هزار و 600  بیمار خاص و صعب العلاج با هزینه  4 میلیارد و300 میلیون تومان از خدمات بیمه سلامت ایرانیان بهره مند شده اند.

دریجانی گفت: 330 هزار بیمه شده ماهانه با 57 میلیارد تومان  هزینه با استفاده از خدمات بیمه سلامت ایرانیان از خدمات درمانی بهره میبرند.

مدیر عامل بیمه سلامت استان 47 درصد خدمات بیمه در استان را مربوط به بیماران سربار از استانهاى کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جدیدا خوزستان عنوان کرد و افزود:این بیماران با توجه به محیط کارگری و عمدتا برای درمان بیماریهای قلبی و عروقی، جراحی های مغر و اعصاب،  سرطانها و بیماریهای مزمن داخلی به یزد مراجعه می کنند.

وی خواستار اطلاع رسانی درباره بیمه سلامت و خدمات آن به 3 درصد بیمه نشده استان شد و افزود:عمده این افراد که تقریبا 30 هزار نفر هستند، از نظر فرهنگی در شرایطی مناسبی قرار ندارند.

دریجانی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در این حوزه به اجرای طرح مسجد به مسجد، محله به محله، آموزش مددکاران بیمارستانها و کلینیکها گفت:رسانه های استان در پوشش کامل بیمه در استان تاثیرگذار هستند چرا که با وجود سامانه شهروندی بیمه سلامت امکان  ثبت نام غیرحضوری به راحتی وجود دارد.

وی اعلام کرد:پزشک خانواده برای دهکهای اول تا پنجم مشخص شده است و دهکهای دیگر برای انتخاب پزشک خانواده مختار هستند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 919488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟