تولید مرغ در استان ‌۲.۵ تا سه برابر میزان مصرف است

به گزارش رکنا از ایلام : آذرنوش عموزاده در نشست مجازی با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالات خبرنگار بانکول اظهار داشت: قیمت مرغ در استان‌های همجوار از وضعیت باثباتی برخوردار نیست و همین امر موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای صنعت مرغ ایلام شده است.

وی افزود: حتی اگر ما چندین برابر نیاز استان مرغ تولید کنیم ولی قیمت در استان‌های همجوار افزایش پیدا کند قادر به کنترل قیمت در استان نیستیم چرا که مرغدار خودش را محق می‌داند که در این زمینه مرغ را مثل سایر استان‌ها به فروش برساند لذا ما سعی کردیم که قیمت‌ها مثل سایر استان‌ها باشد.

عموزاده با بیان اینکه 15 تا 30 درصد قیمت مرغ در استان زیر قیمت سایر استان‌ها است، یادآور شد: با توجه به ارسال مرغ ایلام به کرمانشاه ما درصدد هستیم قیمت با کرمانشاه هماهنگ باشد در صورتی که قیمت در سایر استان‌ها بالاتر است و ممکن است مرغداران ایلامی با توجه به این وضعیت تمایلی به عرضه مرغ خود به داخل استان نداشته باشند و محصول تولیدی خود را از طریق مختلف و پنهانی به استان‌های همجوار ارسال کنند.

وی تأکید کرد: کمبود چند هفته‌ای مرغ در استان ناشی از کمبود مرغ در استان نبوده بلکه ناشی از بالا بودن قیمت مرغ در استان‌های همجوار بود که مرغداران ما در آنجا مرغ رو عرضه می‌کردند و این موضوع باعث کمبود مرغ در بعضی از روزها در استان شد و همچنین عواملی مثل رسانه‌ای کردن موضوع، متمرکز شدن روی قیمت و خرید بیش از نیاز مردم سبب شد که مرغ در سطح بازار کمتر یافت شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار، نیروی انتظامی از خروج وسایل نقلیه حمل هرگونه مرغ زنده یا کشتار روز فاقد مجوز که بصورت غیر قانونی قصد خروج از استان را داشته باشد، جلوگیری می‌کند.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 917939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟