افتتاح نخستین خانه تخصصی محیط زیست در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ همزمان با سفر سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به لرستان، اولین خانه تخصصی محیط زیست در حوزه تیمار و رهاسازی حیات وحش کشور در تاریخ ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ افتتاح شد.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این باره گفت؛ این خانه محیط زیست توسط دکتر سیف دامپزشک متعهد و دوست دار حیات وحش در استان و با هدف تیمار حیات وحش آسیب دیده و همچنین افزایش آگاهی آحاد مردم نسبت به حیات وحش و بیماری‌های آن‌ها، افتتاح شده‌ ‌است.

سالاروند افزود؛ این خانه محیط زیست تا کنون اقدامات موثری در جهت آموزش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیات وحش در سطح استان ارائه نموده است.

دکتر پدرام جدی سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این افتتاحیه ضمن ابراز خرسندی از عملکرد این خانه محیط زیست بر کیفی سازی خانه‌های محیط زیست و تجهیز این خانه‌ها در جهت جلب حداکثری مشارکت های مردمی در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی تأکید نمود و کیفی سازی خانه‌های محیط زیست را اولویت سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ عنوان نمود وگفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۵۰ خانه محیط زیست در کشور ایجاد شده است.

وی بیان کرد: عمده کار خانه‌های محیط زیست آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در زمینه حیات وحش و محیط زیست بوده است.

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور در خصوص خانه‌های تخصصی محیط زیست گفت: این درمانگاه‌های تخصصی به طور خاص کار درمان، جراحی و واکسیناسیون حیوانات خانگی و حیات وحش را انجام می‌دهند.

مدیرکل حفظت محیط زیست لرستان نیز در این مراسم بیان کرد: تلاش می‌کنیم با تخصصی سازی خانه‌های محیط زیست و ارتقاء کیفیت آن‌ها در جهت حفاظت بیشتر از حیات وحش حرکت کنیم.

علی سالاروند با اشاره به اینکه در لرستان یکصد خانه محیط زیست وجود دارد، گفت: با افتتاح اولین خانه تخصصی محیط زیست این آمار به ۱۰۱ خانه افزایش پیدا کرد.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 917762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟