دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان افتتاح شد/ نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در ساخت آینده شهرها
حجم ویدیو: 39.10M | مدت زمان ویدیو: 00:01:34

به گزارش رکنا از اصفهان؛ احمدرضا طحانیان، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در این آیین اظهار داشت: در کنار سه نمایشگاه مهم مدیریت شهری، حمل و نقل و تجهیزات ایمنی، که در این روزها سپری می‌شود، ۱۲ نشست تخصصی طی ۴ روز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد شرکت نمایشگاه بین المللی اصفهان تصریح کرد: رویکرد نمایشگاه این است که بتواند علاوه بر افزایش توانمندی کشور در حوزه فناوری، نقش خود در نمایش این توانمندی و ایجاد بستر برای تبادل نظر و اندیشه‌ها ایفا کند که در این راستا در کنار هر نمایشگاه شاهد رویدادها و نشست‌های جانبی و متفاوت هستیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ادامه داد: در نمایشگاه سال جاری بیش از ۹۰ شرکت حاضر هستند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد بیش از ۲۰ درصدی بوده است، که این علاقه‌مندی شرکت‌ها نشان دهنده رسیدن نمایشگاه اصفهان به اهداف خود در این سال‌ها بوده است و امیدواریم این نمایشگاه بتواند بستری برای تبادل افکار باشد.

طحانیان

طحانیان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ۴ روز نمایشگاه میزبان خوبی برای شرکت‌ها باشیم، افزود: این نمایشگاه می‌تواند بستر خوبی برای رشد و پیشرفت شرکت‌های حاضر باشد و امید است همه آنها بتوانند به توسعه کشور کمک کنند.

بستر حضور فعالان کسب و کار برای ایده پردازی شهری ایجاد شود

همچنین سید امیر سامع عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در این آئین اظهار داشت: از همه کسانی که این بستر را برای کنار هم آوردن فکرها، ایده‌ها، نظرات، هنر، تخصص، فناوری و صنعت در یک محل ایجاد کردند تشکر می‌کنم، که امیدواریم این بستر باعث ایجاد فرصت‌های خوبی برای شهر و کشورمان شود.

نمایشگاه2

وی با تقدیر از همکاری شهردار،شورای اسلامی شهر و شرکت نمایشگاه برای برپایی نمایشگاه‌های مدیریت شهری، حمل و نقل و تجهیزات ایمنی افزود: امروز مدیریت شهرها حتماً در موضع مسئله و راهکار نیاز به راه‌ها و اندیشه‌های جدید دارد‌. یک زمان مدیران شهری اقداماتی را انجام می‌دادند و بعد از هنرمندان و اندیشمندان نظر می‌خواستند اما امروز مدیریت شهری باید خود راهکارها و اندیشه‌های جدید را تقاضا کند.

44

​رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مدیران شهری در حال حاضر باید تلاش کنند بستری را فراهم کنند که فعالان کسب و کار این حوزه‌ها بتوانند با ایده‌های جدید بهترین خدمت با بالاترین کیفیت، بیشترین سرعت و با قیمت مناسب برای شهروندان فراهم کنند.

سامع

سامع اضافه کرد: مجموعه حاضر در حوزه‌های عمران شهری، خدمات شهری،حمل و نقل شهری، ایمنی، ترانزیت و حمل و نقل، فضای سبز، زیباسازی، هوشمندسازی و فناوری فعالیت می‌کند و فضای خوبی برای فعالیت این حوزه‌ها ایجاد کرده است.

وی حضور شرکت‌های دانش بنیان، طراح، سازنده، ایده‌آور، مشاور و خلاق در نمایشگاه را مثبت دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم مدیران شهری و استان در روزهای آینده از نمایشگاه بازدید کنند.

نمایشگاه معطوف به آینده مدنظر است

همچنین مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در این آئین ضمن تقدیر از حضور فعالان سایر شهرها در اصفهان اظهار داشت: بخشی از نمایشگاه‌ها نگاهی به گذشته و عملکردی است،مزیت نمایشگاه امسال با وجود فرصت کم برای برنامه‌ریزی آن حضور شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان یعنی نگاه معطوف به آینده، یعنی نگاه‌های جدید و حرکت‌هایی که می‌تواند در آینده در فضای مدیریت شهری اثرگذار باشد. بسیار علاقمند بودیم که بخشی از نمایشگاه را به شهرک علمی و تحقیقاتی اختصاص دهیم که ایده‌های جدید و حرف‌های نو و جدید که شرکت‌های دانش بنیان برای برنامه‌ریزی های آینده شهری دارند را ارائه دهند اما امسال به دلیل محدودیت زمانی مشکلاتی به وجود آمد.

نمایشگاه3

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه شرکت‌هایی هستند که حال حاضر با شهرداری همکاری دارند یا در راستای حرکت رو به جلوی شهرها فعالیت می‌کنند، امیدواریم شیب حضور شرکت‌های دانش بنیان نمایشگاه را سال آینده تندتر کنیم و نگاه معطوف به آینده را در نمایشگاه سال آینده شاهد باشیم.

بقایی با اشاره به نقش مهم شهرداری در نمایشگاه سال جاری گفت: ۱۲ سازمان شهرداری در نمایشگاه حضور دارند و بقیه شرکت‌های فعال در حوزه‌های خدمات شهری و حمل و نقل و ایمنی در نمایشگاه حاضر هستند. همچنین امسال دوره‌های تخصصی بسیار خوبی برنامه‌ریزی شده و تقریبا هر کدام از سازمان‌های تخصصی یک دوره کاملا علمی و برنامه‌ریزی شده را دارند که امیدوارم مخاطبان عموم و کارشناسان سایر شهرها بتوانند از این دوره‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به بخش هوشمندسازی نمایشگاه خاطر نشان کرد: یکی از شعارهای محوری مدیریت شهری در زمان حال هوشمندسازی است که در نمایشگاه ارائه می‌شود که می‌تواند مورد استفاده عموم قرار بگیرد‌.

گفتنی‌ است دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، ششمین نمایشگاه حمل و نقل و ترانزیت و دوازدهم نمایشگاه تخصصی تجهیزات ایمنی و سلامت ۱۰ الی ۱۳ مردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 915408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟