وجود۴ آرامستان باجمعیت ۲۲ هزار نفری در شهرستان هشترود

به گزارش رکنا از هشترود؛ ابوالفضل پاشایی در جلسه ثبت وقایع حیاتی از هیات امنا و شهرداری خواست نسبت به حصارکشی این آرامستان‌ها و در صورت امکان تجمیع آن‌ها تلاش کنند.

وی گفت: خانواده‌ها مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرند و دفاتر ثبت ازدواج حق ثبت بدون مشاوره را ندارند.

وی خواستار ایجاد شعبه ثبت احوال در بخش نظرکهریزی را شد و از نبود دفتر ثبت ازدواج، طلاق در این بخش هم انتقاد کرد و گفت: مردم این بخش مجبور هستند برای کار‌های سجلی خود با طی مسافت زیاد به شهر هشترود یا مراغه بروند که علاوه بر خطرات جانی هزینه‌های گزاف را نیز به شهروندان دارد.

پاشایی با بیان اینکه جمعیت هشترود رو به پیری می‌رود گفت: در ۳ ماهه امسال ۱۳۴ مورد تولد ثبت شده که در مشابه با سال گذشته ۵۸ مورد کاهش با منفی ۳۰.۲ دهم درصد کاهش تولد داشته ایم.

وی گفت: در این مدت ۹۱ مورد فوت داشتیم که در مدت مشابه سال قبل ۷۵ مورد بود ۱۶ مورد یعنی ۲۱.۳ درصد افزایش فوت داریم.

وی افزود: در مدت ۳ ماهه اول امسال ۱۰۰ مورد ازدواج ثبت شده که ۵۰ مورد یعنی منفی ۳۳.۳ درصد کاهش نسبت به مشابه سال قبل داشتیم.

فرماندار هشترود گفت: نسبت طلاق به ازدواج در ۳ ماهه اول امسال ۳ و ۸ دهم یعنی برای هر ۳.۸ ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

وی میانگین سن ازدواج آقایان را ۲۷ سال و خانم‌ها ۱۷ سال در شهرستان اعلام کرد.

پاشایی گفت: تاکنون در شهرستان هشترود ۴۷ هزار و ۴۹۹ نفر کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۵۷۰ مورد صادر شده است.

وی اسامی امیر علی آراز، آیهان، ماهان و علی اصغر را در پسران و حتما، ماهلین نازگل، سوین و آیسان را در دختران بیشترین فراوانی نام‌ها اعلام کرد.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

کدخبر: 914505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟