700 میلیون ریال پاداش شرکت آب و فاضلاب لرستان به مشترکین کم مصرف

به گزارش رکنا از لرستان؛ یاسر اکبریان  در خصوص شرایط طرح پاداش "کم مصرفی" افزود: مشترکان کم مصرف آب استان که اغلب ساکن مناطق گرمسیر بوده اند از ابتدای خرداد امسال تا یک بازه زمانی 45 روزه، 20 مترمکعب مصرف آب داشته و از نظر شرکت آب و فاضلاب، خانوار کم مصرف شناخته شده و مشمول طرح قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان سرانه مصرف آب در شبانه روز به ازای هر نفر در استان و جهان را به ترتیب 200 و 150 لیتر برشمرد و تصریح کرد: چنانچه مشترکان در سه دوره مستمر الگوی مصرف را رعایت کنند به صورت فصلی از پاداش کم مصرفی بهره مند خواهند شد.

اکبریان همچنین تصریح کرد: طی سه ماهه نخست امسال، سه هزار و 250 اشتراک آب و فاضلاب در لرستان واگذار، 31 کیلومتر لوله گذاری و توسعه خطوط شهری و روستایی و هشت کیلومتر توسعه لوله کشی و جمع آوری فاضلاب انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 12.5 میلیون مترمکعب فاضلاب در چهار تصفیه خانه فعال استان تصفیه شده است ادامه داد: پنج تصفیه خانه در حال ساخت نیز طی این سه ماه در بخش ساختمانی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه فنی و مهندسی به مقوله خدمات آبفای مشترکان دارد افزود: در این راستا با انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی، ظرف مدت سه سال در قالب جهاد آبرسانی به مناطق محروم، 125 روستای استان با اعتباری بالغ بر 425 میلیارد تومان از آب بهداشتی سالم بهره مند شوند که این طرح هم اکنون در مجموع دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه باید تا پایان دولت سیزدهم روستاهای مذکور استان از آب شرب بهداشتی و سالم بهره مند شوند عنوان کرد: طبق برنامه زمان بندی، در هفته دولت و دهه مبارک فجر حدود 70 روستا از این مجموع، آب آشامیدنی بهداشتی خواهند داشت.

اصلاح بخشی از شبکه آب شرب شهر خرم آباد

اکبریان همچنین با اشاره به انجام عملیات اصلاح، رفع افت فشار و پایداری شبکه بیش از یکهزار و 500 متر از آب شرب مشترکان خرم آباد عنوان کرد: بیش از یکهزار خانوار ساکن مناطق پرینان و شیخ بابایی منطقه پشت بازار این شهر، همزمان با فصل گرما با افت فشار آب مواجه بودند که با کارگذاری بیش از یکهزار و 500 متر لوله پلی اتیلن، شبکه این مناطق تقویت شد.

به گفته وی یکی از مشکلات افت فشار آب استفاده برخی سودجویان از شبکه آب است که مردم باید با مشاهده هرگونه انشعاب غیر مجاز و شکستگی لوله آب و فاضلاب با سامانه 122 تماس حاصل نمایند و در فصل تابستان ضمن مدیریت صحیح مصرف و پرهیز از مصارف غیر ضروری، آبفا را در تامین آب پایدار شهروندان یاری دهند.

450هزار اشتراک آب شهری، 150 هزار اشتراک آب روستایی و 290 هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان است.

 

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 913756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟