رعایت ضوابط ، قوانین و دستورالعمل های قانون بودجه در سال 1402 سرلوحه امور قرار گیرد

به گزارش رکنا از کردستان؛ اکبر محمدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیجار  اظهار داشت : در سال گذشته کلیه اعتبارات تخصیصی به تفکیک هر شهرستان به فرمانداران ابلاغ شد.

محمدی خاطرنشان کرد: باید اعتبارات هر شهرستان در همان شهرستان هزینه شود و خوشبختانه به واسطه اطلاع دقیق فرمانداران از میزان تخصیص‌ها، 100 درصد از اعتبارات در محل خود هزینه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: رعایت قوانین ، ضوابط و دستورالعمل های قانون بودجه سال 1402 به عنوان یک الزام مد نظر قرار گیرد .

این مقام مسئول با اشاره به سیاست ها و اولویت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در سالجاری بیان داشت: در سالجاری این سازمان همسو با سیاست های نماینده عالی دولت در استان و با تاکید بر اولویت بندی پروژه های نیمه تمام استان سعی دارد نسبت به اتمام پروژه های مهم و تاثیر گذار در زمینه توسعه استان و همچنین پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد به صورت جدی اهتمام ورزد. 

محمدی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باید اولویت مسئولان باشد و نباید با شروع پروژه جدید بار مالی مضاعف را متوجه دولت نمائیم و در صورت ضرورت تعریف پروژه جدید حداقل باید 20 درصد از اعتبار مورد نیاز پروژه در سال اول تامین گردد و سایر شرایط آئین نامه ماده 23 قانون الحاق نیز رعایت شود .

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان "  رشد تولید ، مهار تورم "  از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برنامه ریزی در راستای تحقق شعار سال الزام و نیاز ضروری است و باید با تمام توان در راستای تحقق منویات معظم له گام برداریم .

محمدی با اشاره به اهمیت اعتبارات عمرانی نیز گفت: اعتبارات عمرانی می‌تواند اهرمی برای جذب اعتبارات دیگر شود و مدیریت درست اعتبارات عمرانی می‌تواند در راستای انتفاع حوزه‌های تولیدی و اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد.

در پایان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خواستار پیگیری مجدانه جذب اعتبارات ملی توسط کلیه دستگاه های اجرایی از سازمان ها و وزارتخانه‌های متبوع شد .

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 913270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟