حفظ مولفه‌های فرهنگی، هنری، ارزشی اراضی  پادگان ۰۷ مطالبه عموم مردم است

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان ضمن تسلیت ایام سوگورای سالار شهیدان، یکی از ظرفیت‌های اساسی لرستان را مولفه‌های فرهنگی - اعتقادی دانست که به شکل مولفه‌های هویتی خاص همچون شیعه بودن مردم استان در قالب اطلس فرهنگی به شکل‌های مختلف، در قالب مناسبت‌های مذهبی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه فرهنگ شیعه خاص یک موضوع نیست و همه مناسبت‌های مذهب تشیع واحد هستند، عنوان کرد: تفاوتی بین مناسبت‌های ولایت وجود ندارد و این موضوع در لرستان به خوبی مورد وثوق قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی فرهنگی راکد لرستان که در دهه ۸۰ کلنگ‌زنی شده و با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی  بودند، در دولت سیزدهم مورد حمایت قرار گرفتند، عنوان کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان از جمله این طرح‌هاست که در غرب کشور کم‌نظیر است و به زودی افتتاح خواهد بود.

استاندار لرستان ادامه داد: تالار مرکزی خرم‌آباد با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیز از دیگر این پروژه‌ها هستند. 

زیویار با اشاره به اینکه در حال حاضر انتظاری که در لرستان به مساله تبدیل شده پادگان ۱۵ هکتاری ۰۷ خرم‌آباد است که با توجه به دستور مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس است که خروج پادگان‌ها از شهر باید در دستور کار قرار بگیرد مطرح شد. 

استاندار لرستان گفت: متاسفانه علی‌رغم مواهب این تصمیم در کشور برای عموم مردم در لرستان توافق خوبی در این زمینه صورت نگرفت به نحوی که هفت هکتار از این مجموعه برای میراث فرهنگی و شهرداری و مابقی برای ارتش لحاظ شده است تا برای طلب پیمانکاری که در خارج استان اقدام عمرانی انجام داده قطعه بندی شود و به فروش برسد.

 استاندار لرستان با اشاره به اینکه شهرداری خرم‌آباد نسبت به خرید سهم اراضی ارتش با ۳۰ درصد بیشتر از قیمت اعلام شده اعلام آمادگی کرده است  تا مولفه‌های فرهنگی، هنری، ارزشی و هویتی شهر نادیده گرفته نشود عنوان کرد: این پیشنهاد برای انجام طرحی همانند میدان امام اصفهان با کاربری‌های مختلف فرهنگی و گردشگری است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 912161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟