اراضی پادگان ۰۷ قطعه بندی شد+فیلم
حجم ویدیو: 9.35M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09

IMG_20230213_130839_644به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ مهدی زکی‌پور_خردادماه سال‌جاری آگهی فروش اراضی پادگان ۰۷ در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت که این خبر واکنش تند فعالان رسانه‌ای و کنشگران اجتماعی را به این رویداد تلخ به دنبال داشت، در واقع حفظ این مجموعه برای مرکز استان مطالبه‌ جدی مردم و رسانه‌ها از مدیران ارشد استان بود. دامنه واکنش‌ها به فروش اراضی پادگان ۰۷ به قدری گسترد بود که فرهاد زیویار استاندار لرستان را به محل این پادگان کشاند تا در جمع رسانه‌ها و مردم به تشریح آخرین وضیعت ۰۷ بپردازد.

استاندار لرستان در جمع رسانه‌ها و مردم گفت: کل اراضی پادگان ۰۷ پانزده هکتار است که حدود ۷ هکتار آن طبق توافقات صورت‌گرفته در اختیار شهرداری قرار دارد و ۸ هکتارش نیز سهم ارتش است. ارتش بنا به تقسیمات صورت گرفته ممکن است تصمیماتی را اتخاذ کرده باشد و توافقاتی را با جاهایی صورت داده باشد، این‌ها هیچکدام قطعی و نهایی نیست! ارتش، استانداری و شهرداری باب مذاکره‌شان برای گرفتن تصمیمی شایسته و بایسته‌ مفتوح است. 

زیویار در این دیدار از مذاکره با امیر خوش‌کنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ پیاده لرستان در هر شکل و قالبی برای حل این موضوع سخن گفت و اظهار داشت: ما در این بخش از شهرامکانات خوبی داریم و تا جایی‌ که بتوانیم هم به پشتوانه اختیارات قانونی و هم حقوقی از این مسئله پشتیبانی میکنیم.

استاندار لرستان تاکید کرد: همه توافقاتی که صورت داده‌ شده حقوقی و قطعی نشده‌اند و عمدتاً توافق‌ها جای صحبت دارند و ما هم صاحب اختیاراتی هستیم که ان‌شاءالله به‌نحو احسن از آن اختیارات و امکانات استفاده می‌‌کنیم، بالاخره ملک موجود قیمت و حساب و کتاب دارد، ما هم از آن امکاناتی که داریم برای جابه‌جایی، معاوضه و رایزنی استفاده می‌کنیم. بنده این‌جا محکم ایستاده‌ام و موضوع را دنبال می‌کنم، طرف‌های ما نیز همگی دوستان ما هستند، از جنس خودتان هستند، همه دوست دارند کاری انجام شود و کمکی به شهر شود و اینکه شما حساس شده‌اید بسیار عالی است، چه‌بسا اگر اشتباهی صورت داده شد، دیواری برداشته شد، آگهی زده شد، من همه این‌ها را به فال نیک می‌گیرم که خودمان نسبت‌ به ذره‌ذره این بخش از شهرمان که جزئی از هویت ما محسوب می‌شود تصمیم درستی بگیریم و تا آن زمان هیچکس حق خرید و فروش اراضی ۰۷ را ندارد.

تنها چند ساعت پس از حضور استاندار لرستان در مجموعه پادگان ۰۷ و اظهاراتش مبنی بر اشتباه بودن تخریب بخشی از دیوار این مجموعه و اینکه هیچکس حق خرید و فروش این مجموعه را ندارد، ارتش بدون توجه به این اظهارات وارد عمل شده و کل دیوار پادگان را تخریب کرد تا به نوعی حرف استاندار روی زمین بماند!!!

آن زمان مدیران ارشد استان از پیمانکاری که اراضی ارتش به وی واگذار شده بود تنها یک تا دوماه زمان جهت تامین مطالباتش زمان می‌خواستند و کمبود زمان را بهانه می‌کردند و توپ را جهت انجام توافق با پیمانکار در زمین شهرداری می‌انداختند که البته شهردار هم بارها آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد که به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و چنین اعتباراتی را در اختیار ندارد و تنها توانایی تامین ۵۰۰ میلیون از طلب پیمانکار را دارد که گویا کسی توجهی نکرد و اراده‌‌ای جهت بازپس‌گیری و حفظ اراضی ۰۷ در نزد مدیران ارشد استان وجود نداشت!!!

 حالا ۸ ماه از حضور استاندار در پادگان ۰۷ می‌گذرد و نه تنها این زمان طولانی باعث تحقق وعده‌های پوشالیِ الگوهای کاغذی که مدعی بودند از اختیارات و جایگاه خود جهت جلوگیری از فروش  اراضی ارتش و تحقق مطالبه مردم استفاده خواهند کرد، نشد، بلکه طی روزهای گذشته اراضی فروخته شده‌ی ارتش توسط پیمانکار جهت واگذاری قطعه‌بندی شده است تا یکبار دیگر به دلیل ناکارآمدی و عدم دلسوزی و تعهدپذیری مدیران و مسئولان استان، یکی دیگر از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های توسعه و پیشرفت مرکز استان از کف برود و زیویار همچنان در تحقق وعده ها بر مدار ناکامی در استان گام بردارد.

 

کدخبر: 869261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟