پرداخت دوهزارو ۷۸۰ میلیارد ریال خسارت خشکسالی به کشاورزان

به گزارش رکنا از اردبیل،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه ستاد بیمه استان با بیان اینکه در سال زراعی گذشته هشت برابر حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان خسارت خشکسالی پرداخت شده است، افزود: برای سال زراعی جاری نیز تمام مزارع شهرستان‌ها مورد پایش و بررسی قرار گرفته و پیوست‌های فنی لازم در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

نادر تقی زاده با اشاره به اینکه منتظر مجوز پرداخت خسارت هستیم که در صورت تامین اعتبار به موقع تا آخر شهریور ماه به صورت کامل پرداخت می‌شود، افزود: بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال از بابت حوادث غیرمترقبه شامل خشکسالی، سیل، طوفان، سرمازدگی و تگرک به کشاورزان استان خسارت وارد شده که مقرر شده است از بابت خسارت سیل تسهیلات ارزان قیمت به آسیب دیدگان این بلای طبیعی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بیمه به عنوان یک بنگاه اقتصادی تنها پشتیبان بخش کشاورزی است، گفت: باید با تنوع بیمه‌ای و با ایجاد انگیزه در بیمه شوندگان، ارائه مشوق‌های بیمه‌ای و فرهنگ سازی در این مقوله سطح بیمه در استان افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: در حوزه زراعت ۷۰۰۰ هکتار و در بخش باغی ۶۲۲ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش سطح بیمه و در دام ۷۵۰ هزار راس کاهش بیمه را شاهد هستیم.

تقی زاده در ادامه از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و محیط زیست خبر داد و افزود: در این تفاهم نامه خسارت وارده از سوی حیوانات وحشی به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی گفت: اگر حیوانات و پرندگان وحشی خسارتی به زارعت، دام و مرغداری‌ها و... وارد نمایند کارشناس بیمه و محیط زیست میزان خسارت وارده را بررسی و از طریق صندوق بیمه پرداخت خواهد شد.

 

کدخبر: 912011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟