خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان لرستانی ۸۲ درصد افزایش یافت

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید عماد شاهرخی با بیان اینکه تا پایان روز جمعه سی‌ام تیرماه ۳۳۰ هزار و ۸۸۹ تن خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان لرستان خریداری شده است، اظهار داشت: این در حالی است که خرید گندم سال گذشته در استان تا مدت مشابه امسال ۱۸۱ هزار تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با مقایسه میزان خریدها در این یک سال شاهد افزایش ۸۲ درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان هستیم.

شاهرخی با اشاره به خرید گندم به تفکیک شهرستان‌های لرستان، بیان کرد: تاکنون در شهرستان ازنا ۳۶ هزار و ۵۹۴ تن، ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن از دورود، ۱۳ هزار و ۷۰۴ تن الیگودرز، ۱۷ هزار و ۵۴۹ تن سلسله، ۲۳ هزار و ۸۹۵ تن دلفان، ۳۲ هزار و ۶۰۵ تن پلدختر ۷۹ هزار و ۱۸۳ تن کوهدشت، ۷۶۵۰ تن رومشکان، ۴۴ هزار و ۳۳۰ تن خرم‌آباد، ۶۱۳۴ تن سراب دوره و ۳۲ هزار و ۷۴۵ تن بروجرد گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی در خصوص خرید کلزا از کشاورزان لرستان نیز، گفت: تا پایان سی‌ام تیرماه شاهد افزایش ۴۶ درصدی خرید این محصول در استان بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سال گذشته خرید کلزا از کشاورزان ۲۰۰۰ تن بوده و این در حالی است که امسال ۲۹۴۲ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 911801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟