انتقاد امام جمعه خرم‌آباد از استخدام‌های سفارشی در لرستان‌

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم توسط یک فرد در کشور سوئد، افرود: قرآن کریم، معجزه پیامبر اسلام و سند حقانیت دین مقدس اسلام است و قرآن کریم چراغی فروزان برای هدایت بشر و موجب بازگشت به اسلام و معنویت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در مکتب اسلام توهین به کتاب‌ها و انبیاء آسمانی نهی شده است، عنوان کرد: اتفاقی که در کشور سوئد به‌وقوع پیوست و با حمایت پلیس سوئد همراه بود در حقیقت اهانت به همه ادیان آسمانی است.

وی بیان کرد: ما نمازگزاران در لرستان اهانت پلیس سوئد را محکوم می‌کنیم و از وزارت امور خارجه درخواست داریم تمهیدات لازم از طریق سازمان کنفرانس اسلامی برای برخورد با چنین حوادثی فراهم شود.

شاهرخی با بیان اینکه اسلام و مسلمین روزبه‌روز بر شکوه و عظمتشان افزوده می‌شود، گفت: هر کس نسبت به تاریخ ملتش آگاهی پیدا نکند، تاریخ در موردش تکرار می‌شود تا دوباره شکستی نصیبش شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ابراز کرد: در روز 30 تیر 1331، دکتر محمد مصدق مجبور شد استعفا بدهد و با حمایت مرحوم آیت‌الله کاشانی و فداییان اسلام دوباره بر سرکار آمد، اعتماد به‌نظام سلطه و غرب کودتای 28 مرداد را رقم زد و عبرت 30 تیر 1331 برای همه ما این است که هر دولتی باید تکیه‌اش به مردمش باشد.

شاهرخی  با بیان اینکه اعتماد به وعده‌های دروغین سلطه‌گران عالم که ستیز با اسلام دارند سبب ضرر و آسیب به مملکت می‌شود، اظهار داشت: روز پنجشنبه گرامیداشت عملیات مرصاد است که در این عملیات حدود 70 نفر از بهترین فرزندان لرستان در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی با بیان اینکه منافقینی که در عملیات مرصاد فاجعه آفریدند به زن و کودک رحم نکردند، افزود: رزمندگان اسلام و لرستان آن‌چنان سیلی محکمی به منافقین و حامیان خارجی آن‌ها زدند که این سیلی آن‌ها را مات و مبهوت کرد و از پادگانی در عراق به اردوگاهی در آلبانی فرار کردند.

 نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به استخدام‌های بی‌ضابطه در لرستان بیان کرد: بارها در این تریبون بر جذب نیروی باضابطه تأکید کرده‌ام و باید ریشه چنین روش‌هایی در این استان خشکیده شود.

شاهرخی گفت: اخیراً از مرکز 17 نفر سهمیه به لرستان اختصاص داده‌اند تا جذب یکی از دستگاه‌های اداری شوند، اما این سازمان بدون اطلاع‌رسانی عمومی اسامی را تهیه کرده‌است و سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های مرتبط هم ورود پیدا کردند و این اقدام را متوقف کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه چنین شیوه‌ای که با اطلاع‌رسانی عمومی نباشد، موجب خدشه‌دار شدن افکار عمومی می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط این امر را بررسی و تحقیق خواهند کرد و از همین‌جا از سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌هایی که ورود پیدا کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

شاهرخی اظهار داشت: هر کس فساد، تبعیض، توصیه فراقانونی را به دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان بازرسی، دستگاه‌های امنیتی و قضائی گزارش دهد و چنین گزارشی تأیید شود، ما از این گزارش‌دهنده در نمازجمعه تقدیر معنوی می‌کنیم و به چنین گزارش‌دهنده‌ای هم پاداش مادی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از سازمان‌های امنیتی و بازرسی درخواست می‌کنم در این زمینه فعالیت‌های خود را صدچندان کنند، افزود: این ادارات نباید منتظر بمانند کسی به آن‌ها گزارش بدهد، بلکه خود دستگاه‌ها به سراغ گزارش‌دهنده بروند و اعتماد آن‌ها را جلب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد:‌ گاهی در  رسانه‌ها و فضای مجازی گزارش‌هایی از فساد، مفسد و برخی از این امور منعکس می‌شود که باید راجع به این‌ها تحقیق کرد.

وی با بیان اینکه حجاب یک مسئله شرعی و قانونی است که ابعاد گسترده اجتماعی دارد و ضامن سلامت فرد، خانواده و جامعه است، بیان کرد: هنجارشکنی در این زمینه اولویت دشمن است و گسترش بی‌حجابی و بی‌عفتی هم اولویت دشمن، پس باید اولویت ما هم حفظ حجاب، حیا، عفت و پاکدامنی باشد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 911302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟