رویداد عظیم اربعین باید به صورت کاملا مردمی برگزار شود

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی در ستاد مرکزی اربعین استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین در سال گذشته در حوزه مردمی سازی اجرای فرآیند پرافتخار اربعین جزو برترین استان های کشور بوده و امسال هم همین رویکرد ادامه خواهد داشت.

اعلایی گفت: اربعین رفراندومی از بیان عشق و محبت به ساحت پرنور اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) است و تا زمانی که پرچم امام حسین (ع) در این کشور به اهتزاز در می آید نقشه ها و توطئه های دشمنان به هدف مطلوب اصابت نخواهد کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه نمایش شور و شعور حسینی از محرم آغاز و تبلور نهایی آن در اربعین خواهد بود، اضافه کرد: استان قزوین در حوزه مناسبت های مرتبط با عزادارای از حیث عمق و معنای موجود و در شکل و نحوه اجرا جزو استان های شاخص است که همین منوال باید در اربعین هم ساری و جاری شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مجموعه های حاکمیتی در اربعین پای کار هستند و اربعین را بستری برای ارتقاء فرهنگ و معنویت در جامعه تلقی می کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت ۱۰ روزه عزاداری سیدالشهدا برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و ارائه برنامه ریزی ها برای امسال و همچنین مشورت گیری از عاشقان سیدالشهدا و استماع انتظارات و پیشنهادات آنها از دیگر موضوعاتی است که باید از سوی ستاد اربعین پیگیری شود.

اعلایی گفت: در جهت ساماندهی مناسب تر اربعین و خدمات رسانی بهتر می توان از ظرفیت های قابل ارائه در بستر الکترونیک هم استفاده کرد و در این خصوص هم برنامه ریزی لازم باید صورت گیرد تا مردم راحت تر بتوانند از خدمات استفاده کنند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 911162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟