ارتقاء سطح بهداشت باشگاههای سوارکاری در دستور کار دامپزشکی قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین،  جلسه مشترک که با حضور معاون سلامت و روسای واحدهای مرتبط  اداره کل دامپزشکی ورئیس  و مسئولین کمیته های هیئت سوار کاری حضور داشتند، در خصوص راهکارهای پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان و همچنین رفع مخاطرات بهداشتی در باشگاههای سواری کاری و همچنین رعایت ضوابط بهداشتی در زمان برگزاری مسابقات توافق هایی به عمل آمد.

دکتر امیر جوادی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین در این جلسه تا کید کرد: بیماری مشمشه یکی از مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و اسب می باشد که در صورت ابتلا تک سمیان به این بیماری احتمال انتقال به انسان و مرگ افراد در ارتباط با حیوان را در پی خواهد داشت.

دکتر جوادی با توجه به اهمیت موضوع تاکید کرد: تست مشمشه یکی از برنامه های پیشگیرانه دامپزشکی است که با همکاری هیئت سوار کاری در ارائه آمار و اطلاعات باشگاههای سواری کاری و همچنین اطلاع رسانی قبلی برای برگزاری مسابقات سوار کاری می توان از انتقال بیماری به انسان و سایر دامها پیشگیری کرد.

دکتر جوادی ادامه داد: هدف دامپزشکی از برگزاری جلسات مشترک با هیئت سوار کاری، ساماندهی وضعیت باشگاههای سوار کاری وارتقاء سطح بهداشت جمعیت اسبهای استان می باشد چرا که خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری مشمشه در استان گزارش نشده و در صورت سهل انگاری در ورود غیر مجاز دام آلوده به استان این شرایط مطلوب ممکن است تغییر کند.

درویشی سرپرست هیئت سوارکاری استان هم ضمن استقبال از همکاری مشترک دامپزشکی با هیئت سوار کاری تاکید کرد: کمیته دامپزشکی هیئت سوار کاری با حضور دامپزشک مربوطه تشکیل شده و امیدواریم با برگزاری جلسات آموزشی برای مدیران باشگاههای سوارکاری و برنامه های بازدید مشترک از باشگاهها بتوانیم باشگاههای را از منظر نحوه ارائه خدمات، رتبه بندی کنیم.

منبع: روابط عمومی دامپزشکی

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 911154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟