سفر پرثمر رئیس بنیاد مستضعفان به کردستان/استاندار از پیشنهادهای سرمایه‌گذاری ‌نتیجه گرفت

به گزارش رکنا از کردستان؛ "اسماعیل زارعی کوشا" موافقت رئیس بنیاد مستضعفان کشور برای راه اندازی زنجیره گاوداری چند هزار راسی در شهرستان دهگلان، مشابه واحد دامپروری قروه را مهم خواند وافزود: باراه اندازی این واحد مهم تولید گوشت، شیر و فرآورده‌های لبنیاتی صنعت دامپروری  در منطقه "لیلاخ" متحول می شود.

 

وی از موافقت رئیس بنیاد مستضعفان برای بازاحیای کارخانه نساجی کردستان  خبرداد و گفت: بنا به توافق صورت گرفته درصورت جذب سرمایه گذاری قوی و کارآمد بخش خصوصی ، زمین این کارخانه که  هم اکنون در مالکیت بنیادمستضعفان است به واحد تولیدی- صنعتی اختصاص یابد.

وی تبدیل زمین کارخانه‌ تعطیلی نساجی کردستان  به واحد صنعتی به جای فروش مزایده ای را مهم ترین دستاورد این سفر عنوان کرد که در جلسه شورای اداری از طرح توجیهی تبدیل این زمین به واحد تولیدی دفاع و با اجرای آن موافقت شد.

زارعی‌کوشا کمک ۲۰ میلیاردتومانی  رئیس بنیاد مستضعفان به کمیته امدادامام خمینی(ره) و بهزیستی استان برای حمایت از مددجویان تحت پوشش این دستگاهای اجرایی را از دیگر مزیت های مهم این سفر برشمرد.

استاندار کردستان گفت: در روزهای نخستین آغاز پربرکت ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر،  ۸۰ میلیارد ریال برای آزادی ۲۸۰ زندانی جرایم غیر عمد از محل منابع بنیاد به کردستان تخصیص یافت که اقدام بسیار مهمی برای بازگشت این تعداد زندانی به کانون گرم خانواده های چشم به راه به شمار می رود.

وی گفت: تامین آب و اقلام خوراکی موکب های زائران اربعین حسینی در مرز باشماق را بنیاد مستضعفان برای پذیرایی  از زائران اربعین  در کردستان به عهده گرفت که جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز وعده داد که در ساخت واحدهای مسکن محرومین روستایی سهمیه کردستان را افزایش دهد و تاجای امکان در زمینه ارتقای ضریب آسفالت راه روستایی کمک کند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 911087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟