تقویت گشت‌های تذکر لسانی در اردبیل

به گزارش رکنا از  اردبیل، آفاقی در همایش مطالبه گری بسیج اردبیل با محوریت عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، با تشریح برکات تذکر لسانی در جامعه شرایط امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: برخورد سلبی با ناهنجاری‌ها به اندازه اقدامات فرهنگی مؤثر نیست.

وی افزود: اکثر فریب خوردگان در بحث بدحجابی با تذکر لسانی امکان اصلاح رفتار دارند و حساب چند درصد ناچیز باقی مانده به عنوان معاند و عنصر سازمان یافته در بحث جرایم جدا است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با قدردانی از اقدامات فرهنگی بسیج و خدمات این نیرو در خدمت رسانی به جامعه در زمینه‌های گوناگون، بر امید آفرینی و تلاش برای جذب و رویش‌ها تاکید کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک بسیجی باید به معنا و توأم با نفوذ در قلب و دل افراد خطا کار باشد.

آفاقی حجاب را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: گشت‌های تذکر لسانی در سطح استان اردبیل تقویت خواهد شد. او ادامه داد: بدحجابی و بی حجابی در قانون جرم است و با هنجارشکنان در صورت عدم پذیرش تذکر لسانی، برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ضرورت حفظ حرمت این ماه افزود: گشت‌های رضویون در جهت ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از هرگونه هنجارشکنی‌ها به ویژه در مسیر دستجات و محل برگزاری مراسم‌های عزاداری در سراسر استان فعال خواهد بود.

 

کدخبر: 911029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟